IBM 120GXP 120GB
Fra : .

Dato : 20-03-02 19:41

Nogen som har nogen erfaringer med den.
Hvordan er varmen,støjen osv.

Overvejer nemlig at købe den, men vil lige ha' nogen inputs fra nogen som
har den. (Både + og -)

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-03-02 20:14

"." <no@reply.com> skrev i en meddelelse
> Nogen som har nogen erfaringer med den.
> Hvordan er varmen,støjen osv.
>
> Overvejer nemlig at købe den, men vil lige ha' nogen inputs fra nogen som
> har den. (Både + og -)

Jeg har bemærket IBM anbefaler man ikke bruger denne harddisk mere end 8
timer dagligt. Anbefalingen er ikke begrundet. Lidt underligt.

Henning Larsen

Fra : Thomas

Dato : 20-03-02 21:39

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har bemærket IBM anbefaler man ikke bruger denne harddisk mere end 8
> timer dagligt. Anbefalingen er ikke begrundet. Lidt underligt.

Lyder ikke ret betryggende ...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Henning

Dato : 20-03-02 22:01

On Wed, 20 Mar 2002 20:13:30 +0100, "Henning Larsen" <h-l@get2net.dk>
wrote:

>"." <no@reply.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har bemærket IBM anbefaler man ikke bruger denne harddisk mere end 8
>timer dagligt. Anbefalingen er ikke begrundet. Lidt underligt.

Mon ikke bare det er almindelig ansvarsfraskrivelse? Så kan de altid
komme og sige, at du har brugt den for meget...?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : .

Dato : 20-03-02 23:11

Det har jeg læst noget om, men det var ikke rigtig. IBM har sagt den godt
kan kører 24/7 ... det har de testet for.

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> wrote in

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-03-02 23:35

"." <no@reply.com> skrev

> Det har jeg læst noget om, men det var ikke rigtig. IBM har sagt den
godt
> kan kører 24/7 ... det har de testet for.

For at præcisere: Disken er designet til at køre 11 timer om dagen, 30
dage om måneden. At den måske sagtens kan klare mere, er muligt, men IBM
vil ikke "love" mere end de 333 POH:

"The 333 power-on hours (POH) defined in the 120GXP data sheet is not a
new spec for our GXP drives; it is consistent with what we've held our
desktop drives to in previous generation drives. The 333 power-on spec is
not an indication of a maximum number of power-on hours or limitation of
the Deskstar 120GXP.
Our specifications indicate that the 333 power-on hours per month
represent typical desktop PC usage. This assumes an 11-hour day based on
a 30 day month. Users can and have successfully run the drive more than
11 hours a day and 333 hours per month; the drives have been used
successfully in 24x7 environments.

IBM stands by the 3-year warranty for the 120GXP. Power-on hours will not
be a determining factor in negating the warranty."

Kilde: En IBM talskvinde til http://www.storagereview.com/

mvh

Peter

Fra : Leony

Dato : 21-03-02 08:18

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> For at præcisere: Disken er designet til at køre 11 timer om dagen, 30
> dage om måneden. At den måske sagtens kan klare mere, er muligt, men IBM
> vil ikke "love" mere end de 333 POH:

Så længe det ikke går ud over garantien.
11 timer 30 dage om ugen burde vel også være nok til de flestes behov.
Har man brug for noget der kører 24/7/365 så skal man nok ikke købe IDE
drev. Jeg tror ikke man kan finde at et IDEdrev der er designet til at køre
24/7/365.
Selvom IBM ikke vil love mere end 333 POH, så ville jeg ikke have nogen
skrupler med at købe det.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kelloggs

Dato : 21-03-02 12:37

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

>Jeg tror ikke man kan finde at et IDEdrev der er designet til at køre
24/7/365.

Jeg ved ikke om HD'erne er designet til det, men min WD og min IBM 75GXP
kører fint 24/7/365, men det kan være jeg bare er heldig

Fra : Leony

Dato : 21-03-02 14:06

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om HD'erne er designet til det, men min WD og min IBM 75GXP
> kører fint 24/7/365, men det kan være jeg bare er heldig

Jeg mener, at hvis du skal have en god solid disk, der skal køre 24/7/365,
så skal du investere i en scsi.
Selvfølgelig kan du køre med din disk 24/7/365, det står der jo også i den
info fra IBM som chuke sendte.
Man kan jo altid være uheldig at få en skidt disk.

Det gælder jo om at finde det værktøj, der er egnet til den opgave det skal
udføre.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-02 14:42

Hvad er forskellen på en 120 GXP og en 60 GXP ??

Jeg kigger på en IBM DeskStar 60 GB - den fås i begge versioner - men til
næsten samme pris...

Med Venlig Hilsen
Allan C. E. Rasmussen
allan@rasmussen.mail.dk

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 21-03-02 20:19

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> wrote:

>Hvad er forskellen på en 120 GXP og en 60 GXP ??

120 GXP er den nyeste generation af IDE diske fra IBM. 60 GXP er en
generation ældre.
--
Rasmus Waehrens

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-02 13:53

> 120 GXP er den nyeste generation af IDE diske fra IBM. 60 GXP er en
> generation ældre.

Underligt at prisen så er stort set den samme - for de to typer.. Nogen der
ved helt præcist hvad forskellen er...? Nye/Andre lejer? Udseende?
Stabilitet? Lyd?

Mvh
Allan

Fra : Sadat

Dato : 24-03-02 14:57

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> wrote in message

> Underligt at prisen så er stort set den samme - for de to typer.. Nogen
der
> ved helt præcist hvad forskellen er...? Nye/Andre lejer? Udseende?
> Stabilitet? Lyd?

Det svarer vel lidt til fra Pentium 2 til 3 bare med samme clockfrekvenser.

--
Sadat ~ No Ones Iller

- What would you do if it was you?