Vores dreng vil kun have babs!
Fra : Kenneth Hansen

Dato : 20-03-02 18:45

Kære gruppe

Vores dreng på snart 6 måneder (nr. 3 i rækken) vil KUN have babs. Vi har
snart sagt prøvet alle varianter af modermælkserstatninger, vællinger og mos
mv. Han nægter kategorisk, og vil konsekvent kun have mors babs.
Når vi kommer med skeen, sutteflasken, koppen eller hvad vi nu kan finde på,
så klapper han i som en østers, og skulle vi i desperation (vi har prøvet 1
måned nu) få tvunget en skefuld i ham, kommer det hurtigt ud igen!
Ironisk nok var problemet med hans to storesøstre lige omvendt, idet at de
faktisk ikke gad babsen.
Problemet er, at moderen om 10 dage skal starte på jobbet igen.
Vi efterlyser derfor alle tænkelige råd og forslag som kan tænkes at hjælpe
os med at få ham "afvænnet".
På forhånd tak.

Mvh.
"de desperate"

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-03-02 19:17

Hej

Jeg har stået med præcis det samme problem ved begge mine, de ville ikke
have flaske, kop eller noget andet. Mit problem var dog at jeg ikke
leverede nok mælk og at de ikke blev mætte. Efter råd fra
sundhedsplejersken holdt jeg op med at amme fra den ene dag til den
anden. De var da kede af det de første par dage, men de fandt ret
hurtigt ud af at det var meget nemmere at få mælken ud af flasken og
pludselig kunne jeg ikke engang give dem en hyggetår. Jeg ved at man kan
få tabletter hos lægen der stopper mælken på et par dage. Jeg ved godt
at det ikke er så rart at skulle holde op med at amme lige på en gang,
heller ikke for barnet, men i vores tilfælde var der ikke andet at gøre.
De er nu 3 og 4 år og klarer sig fint. Jeg håber at i kan finde en mere
skånsom overgangsløsning end os, dette var for at I skulle vide at i
ikke er de eneste der har dette problem. Held og lykke.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Nina Hald

Dato : 21-03-02 09:10

Hej Desperate.
Træk vejret, der er håb forude. Det øjeblik Mor er væk hele dagen bliver det
meget nemmere at acceptere en anden leverandør. Jeg vil anbefale at I går
direkte til kop med tudelåg, eller uden hvis I har tålmodighed og
køkkenrulle nok, så kan Mor og barn hygge sig morgen og aften.
Der sker i øvrigt en udvikling i mundbevægelser der gør det nemmere for
barnet at synke mos og den slags, hvis den udvikling ikke er helt afsluttet
kan han simpelthen ikke skubbe maden langt nok ind i munden for at kunne
synke den, så vent lidt med det.
Den eneste fælde er hvis barnet vender op og ned på dag og nat og begynder
at kræve Mors bryst hele natten, det skal han ikke have, giv istedet kold
kogt vand i føromtalte kop, efter 3 dage lover jeg at han drikker af koppen.
For at være sikker på at han får næring nok skal mælken i koppen være
erstatning de første uger, senere kan han nok nøjes med alm. mælk og så
ellers babymad som mos og grød. Man kan lave en vælling til natmad der er så
tynd at den kan drikkes af tudekop, og når så synkebevægelserne er der så gå
over til grødaktig vælling med ske. det tager nemlig lidt længere tid,
hvilket generelt er sundere.
Husk at koge vandet, kamille the med en anelse sukker kan også gøre koppen
mere interessant.
God Fornøjelse. Nina Hald.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-03-02 23:57

"Nina Hald" <ninahald@privat.dk> wrote in message
> [...]

> hvilket generelt er sundere.
> Husk at koge vandet, kamille the med en anelse sukker kan også gøre koppen

Der vil jeg lige tilføje, at der er kommet en ny
drikkekop på markedet hos Tupperware, og
den lader til at være bedre for så små børn,
den skal de nemlig suge mælken ud af.
Øverste del er lavet af silicone.

Mvh. Bodil.