Flash hjælp
Fra : The beast within

Dato : 20-03-02 18:08

Jeg har tre spørgsmål angående Flash 5.0.

Kan man lave en scrollbar hvis man har en tekst, der fylder mere end
"vinduets" størrelse og i så fald, hvordan?

Hvilken opløsning vil være at foretrække at lave en hjemmeside i flash med,
jeg syntes standard størrelsen på 550 x 400 er alt for lille.

Og til sidst, når man "puplisher" det man har lavet så man også får en html
fil med flash siden i, hvordan centrer man så sin flash kreation?

- Martin Petersen

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-03-02 01:34

>Jeg har tre spørgsmål angående Flash 5.0.
>
>Kan man lave en scrollbar hvis man har en tekst, der fylder mere end
>"vinduets" størrelse og i så fald, hvordan?
ja, det kan man, men det er et omfattende projekt (hvis man ser bort
fra Flash MX).. en rigtig god ide er at søge efter 'scrollbar' på
www.flashkit.com under 'movies'..

mht Flash MX, så er der kommet drag'n'drop scrollbars, som virker,
MEN, hvis brugeren IKKE har flash 6 pluginnet installeret, så virker
det IKKE.. og man kan så overveje, hvor man brugere der har flash 6
pluginnet installeret, når det først blev frigivet for en lille uge
siden (!!!)

>Hvilken opløsning vil være at foretrække at lave en hjemmeside i flash med,
>jeg syntes standard størrelsen på 550 x 400 er alt for lille.
hvilken opløsning laver du almindelige hjemmesider med?? mange laver
efterhånden hjemmesider til 1024x768, men det er vel lidt forkert,
hvis man kigger på statistikkerne over opløsninger, der bruges på
nettet.. for der er 800x600 klart i spidsen..

jeg bruger som regel noget a la 750x400 - i en 800x600 er der plads
til ca. 763x407px med standardknapper slået til..

>Og til sidst, når man "puplisher" det man har lavet så man også får en html
>fil med flash siden i, hvordan centrer man så sin flash kreation?
file->publish settings->html->flash alignment: center / center

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)