Fetchmail
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-03-02 17:37

Hej!

Jeg vil gerne have fetchmail til automatisk at hente min mail ned fra
nogen POP3'er en gang imellem så jeg slipper for at checke mere end en.

Det virker også fint nok med en af dem, den anden giver parse error...
Nogen ideer?

poll po.tiscalinet.ch user ghashul.turbomail.ch pass <password> fetchall
poll pop3.mail.dk user 120101501084 pass <password> fetchall
set daemon 1800

Jeg får denne fejl når jeg kører fetchmail:

[ghashul@ghashul ghashul]$ fetchmail
fetchmail:/home/ghashul/.fetchmailrc:2: parse error at 120101501084

Hvis jeg udkommenterer linie 2 kører det uden problemer. Nogen ideer?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 20-03-02 18:09

On Wed, 20 Mar 2002 17:37:09 +0100, Stefan Bruhn wrote:
> [...]
> fetchmail:/home/ghashul/.fetchmailrc:2: parse error at 120101501084
>
> Hvis jeg udkommenterer linie 2 kører det uden problemer. Nogen ideer?

Sæt "" omkring dit kundenummer:
poll pop3.mail.dk user "120101501084" pass <password> fetchall

så burde det virke

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-03-02 18:13

On 20 Mar 2002 17:08:33 GMT, Bjørn Connolly <concorp@mail.dk> wrote:

>Sæt "" omkring dit kundenummer:
>poll pop3.mail.dk user "120101501084" pass <password> fetchall
>
>så burde det virke

Tak for det, det virkerede!
Men hvordan kan det være der skal "" rundt om det, i modsætning til den
anden?

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 20-03-02 18:33

On Wed, 20 Mar 2002 18:12:51 +0100, Stefan Bruhn wrote:

> Tak for det, det virkerede!
> Men hvordan kan det være der skal "" rundt om det, i modsætning til den
> anden?

Af en eller anden grund kan fetchmail ikke lide et password der
udelukkende består af tal.

Hvorfor ved jeg ikke.

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>
All power corrupts, but we need electricity.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 21-03-02 00:04

Bjørn Connolly <concorp@mail.dk> skrev:
> Af en eller anden grund kan fetchmail ikke lide et password der
> udelukkende består af tal.
>
> Hvorfor ved jeg ikke.

Fra The Fetchmail FAQ som følger med fetchmail

F2. The .fetchmailrc parser won't accept my all-numeric user name.

Either upgrade to a post-5.0.5 fetchmail or put string quotes around
it.

The configuration file parser in older fetchmail versions treated any
all-numeric token as a number, which confused it when it was expecting
a name. String quoting forces the token's class.

The lexical analyzer in 5.0.6 and beyond is smarter and assumes any
token following "username" or "password" is a string.