Transportable USB Harddisk
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 15:03

Hvordan løser jeg lige det problem? Jeg har en 30 GB IBM DeskStar - som jeg
vil stoppe i et eller andet system.. Men hvad hedder sådan et system - hvad
koster det - hvad siger hastigheden? Nogle erfaringer - evt. links...

Det var jo fint hvis jeg lige kunne tage 30 GB - ting med rundt til min
kammerater - når jeg tager på besøg.. Ik?

Med Venlig Hilsen
Allan Rasmussen

Fra : Per Krabbe

Dato : 20-03-02 15:12

Jeg vil foreslå hvis det at flytte hele sit kabinet er for stort, at købe
harddiskskuffer til sine harddiske man nu vil flytte rundt med. Kammeraten
skal så også have en skuffe at sætte den ind i.

Hastigheden er den samme.

Nogle skuffer fås både med egen køler og lås.

Fra : Martin Holm Pedersen

Dato : 20-03-02 15:32

Man kan også få små eksterne harddiskkabinetter som man selv kan putte en
harddisk.. De bruger ofte også firewire som er ved at vinde frem. Du skal
være opmærksom på,at hvis du bruger en alm. usb-port så er hastigheden max
12mbit mens firewire er teoretisk 400mbit.. Jeg har set sådan et kabinet til
omkring 800 på http://www.computer-parts.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 18:15

> [...]
> 12mbit mens firewire er teoretisk 400mbit.. Jeg har set sådan et kabinet

Tak - det var lige hvad jeg skulle bruge. Det bliver nok et USB, da mine
kammerater er lidt bagud - rent teknisk - så de har ikke firewire - og får
det nok heller ikke de næste mange år.

1000 tak

Mvh
Allan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-02 19:10

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> wrote in message

> Tak - det var lige hvad jeg skulle bruge. Det bliver nok et USB, da mine
> kammerater er lidt bagud - rent teknisk - så de har ikke firewire - og får
> det nok heller ikke de næste mange år.

Få dem til at købe et Creative Audigy lydkort. Det kan da vel ikke være så
svært at overtale dem til....

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 19:23

> Få dem til at købe et Creative Audigy lydkort. Det kan da vel ikke være så
> svært at overtale dem til....

ha ha - du kender dem ikke. De aner ikke hvad det er - og det SB16 kort
de har nu er da okay, siger de sikkert. Der er folk der ikke aner hvordan
man prioitere sine penge. Penge man tjene SKAL gå til computer og
motorcykel. Ikke til urelevante ting som biler, børn, rejser, etc. etc. ;-D

Nææ du. Det tror jeg ikke jeg kan overtale dem til. To af dem har hver sin
486'er - og de har i det mindste fået stoppet et USB-kort i (til deres nye
printer, for en printer er vigtig)

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 18:59

> [...]
> 12mbit mens firewire er teoretisk 400mbit.. Jeg har set sådan et kabinet

Hvis jeg nu ikke har lyst til at handle hos ovenstående firma. Eller bare
vil finde priser andre steder. Hvad skal jeg så søge på? Hos
www.edbpriser.dk synes jeg ikke jeg kan finde noget...

Mvh
Allan

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 20-03-02 19:42

Du kan finde den herinde under på www.edbpriser.dk

ForsideHardwareHarddiskeTilbehør

Håber det er sådan en.

Mvh Christoffer

> [...]
>
> Hvis jeg nu ikke har lyst til at handle hos ovenstående firma. Eller bare
> vil finde priser andre steder. Hvad skal jeg så søge på? Hos

begin 666 lag2-pil.gif
M1TE&.#EA#P`,`*(``````/___T1FB8JDOJ&WSN/K\O___P```"'Y! $```8`
M+ `````/``P```,C*+K<_C"^4H94) 1[A^;+((Y#MC%:J@8%0XY9*WER1%^"
$Z"0`.P``
`
end

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-02 22:38

> Du kan finde den herinde under på www.edbpriser.dk
>
> ForsideHardwareHarddiskeTilbehør
>
> Håber det er sådan en.
>
> Mvh Christoffer

Det eneste jeg kan finde der ligner er:

Producent :Titan
Produkt : Eksternt USB Rack
Info : Til 5,25" drev
Model : TT-MR2000

Men der står at det er til 5,25 drev - og det ser ikke helt ud som det jeg
gerne vil have...

se evt. på http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=TT-MR2000

Mvh
Allan

Fra : Leony

Dato : 21-03-02 08:27

> Men der står at det er til 5,25 drev - og det ser ikke helt ud som det jeg
> gerne vil have...
>
> se evt. på
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=TT-MR2000

Hvorfor køber du ikke det hos MidtData, hvis det er sådan et du gerne vil
have?

Nu er USB 1 jo ikke en hurtigløber, så du skal jo forvente en klar nedgang i
ydelse, i forhold til hvis drevet sad på en IDEcontroller eller var USB 2
eller firewire.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/