Hvad siger denne ZoneAlarm Advarsel...
Fra : Bjørn Quist

Dato : 20-03-02 12:21

Jeg er netop komme på ADSL...
Har installeret ZoneAlarm...

Får følgende alarm fra ZoneAlarm:

The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable)
from 208.184.36.229

Hvad siger denne besked...?

Kunne dette have været risikabelt, hvis ZoneAlarm ikke var installeret ?

Bjørn Quist

Fra : Gevaldi

Dato : 20-03-02 14:51

"Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> from 208.184.36.229
>
> Hvad siger denne besked...?
>
> Kunne dette have været risikabelt, hvis ZoneAlarm ikke var installeret ?

Hvorfor installerer du et program som
du ikke ved hvordan fungerer?
Ellers kunne du jo prøve på:
http://www.zonelabs.com/services/support_za_zap.htm

--
/Gevaldi

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 20-03-02 14:58

Bjørn Quist wrote:

> [...]
> from 208.184.36.229
> Hvad siger denne besked...?
> Kunne dette have været risikabelt, hvis ZoneAlarm ikke var installeret ?

Hvilke dele af 'http://a.area51.dk/sikkerhed/' mener du er formuleret
uklart?

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-03-02 15:04

"Bjørn Quist" wrote:

> [...]
>
> Får følgende alarm fra ZoneAlarm:
>
> The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable)

Du har modtaget en pakke, der fortæller at maskinen
med IP addresse 208.184.36.229 ikke kan nås.

> Kunne dette have været risikabelt, hvis ZoneAlarm ikke var installeret ?

Hvis du selv har sendt en pakke til 208.184.36.229
burde ZoneAlarm ikke spære for svaret, men jeg ved
ikke hvor fornuftig ZoneAlarm er på det punkt.

Hvis du ikke selv har sendt en pakker til
208.184.36.229 er det underligt, at du får et svar.
Men det kan du alligevel ikke gøre noget ved, så i
det tilfælde kan du lige så godt ignorere den. Det
er i så fald helt fint at ZoneAlarm dropper pakken,
men der er ingen grund til at den spilder din tid
med at fortælle det.

Hvis du ikke ved om du har sendt en pakke til
208.184.36.229 bliver du nødt til at finde ud af
det først. Hvis ellers du gider, du kan også bare
ignorere pakken.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-03-02 15:24

On Wed, 20 Mar 2002 12:20:50 +0100, "Bjørn Quist"
<bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> wrote:

>The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable)
>from 208.184.36.229
>
>Hvad siger denne besked...?

Sandsynligvis at du forsøger at kontakte en host på nettet. En router
i den anden ende konstaterer så, at der ikke er forbindelse, og er
høflig, og vil give dig svaret, at det, du prøver at nå, altså er
utilgængeligt.

Det svar gider din maskine så tilsyneladende ikke at lytte på.

>Kunne dette have været risikabelt, hvis ZoneAlarm ikke var installeret ?

Ja, "risikoen" kunne være, at et af dine programmer rent faktisk blev
informeret om at den host, den forsøgte at kontakte, var utilgængelig.

Med andre ord har ZoneAlarm her blot ødelagt funktionalitet.

--
- Peter Brodersen