Bærbar + PC til een printer?
Fra : Jens Jensen

Dato : 20-03-02 13:01

Jeg er ved at købe en bærbar PC og når jeg kommer hjem vil jeg gerne kunne
sætte min printer som sidder på min stationære PC til min bærbare PC på en
nem måde. Hvorledes gør man det?.
Kan man få en switch så man kan vælge hvad PC man vil printe ud fra?

/Jens.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-03-02 13:15

<snip>
Hvorledes gør man det?.
> Kan man få en switch så man kan vælge hvad PC man vil printe ud fra?
<snip>
Du kan gøre det på flere måder:
1. du kan købe en switch, den skal højst sandsynligt være bi-direktionel (så
printeren kan sende data tilbage til din maskine) de fås i 2 udgaver:
automatisk eller manuel
Denne løsning er den billigste.
2. printerserver. Hvis du har netværk kan du koble en printerserver til dit
netværk og derved bruge netværket til også at trække din printer. Denne
løsning er dyrere, men til gengæld er der ingen grænse for hvor mange
maskiner der kan benytte din printer, hvilket er en fordel hvis du har
planer om at udvide din maskinpark (maskiner til børn, kone o.lign)
Printerserveren skal selvfølgelig også købes i en bi-direktionel udgave.

Du kan se priser på www.edbpriser.dk

Thomas

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-03-02 14:03

Takker for svaret.

/Jens.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 20-03-02 14:52

On Wed, 20 Mar 2002 13:01:08 +0100, "Jens Jensen" <cow-one@sol.dk>
wrote:

> [...]
>nem måde. Hvorledes gør man det?.
>Kan man få en switch så man kan vælge hvad PC man vil printe ud fra?

Jeg ville etablere LAN mellem de to maskiner, sætte printeren til den
stationære, og så dele printeren derfra.

Så har du også en forbindelse til at overføre filer mellem de to
maskiner ved samme investering.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-03-02 17:39

"Jens Jensen" <cow-one@sol.dk> skrev
> [...]
en
> nem måde. Hvorledes gør man det?.
> Kan man få en switch så man kan vælge hvad PC man vil printe ud fra?

Det nemmeste er at have et netkort i den bærbare og i din stationære PC.
Når du kobler din bærbare på nettet (og den stationære PC er tændt), kan
du sætte din Windows op til automatisk at dele printeren over netværket.
Samtidig kan du jo også drage fordel af at dele filer mellem de to
maskiner.

At begynde at rode med en eller anden form for mekanisk switch løsning er
ikke nogen god idé. Det har hverken printeren eller printerporten godt
af...

mvh
Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-03-02 18:06

>af...

Hvad sker der da ved det - er der noget der går i stykker?

/Jens.

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 20-03-02 18:25

Jens Jensen wrote:

> Hvad sker der da ved det - er der noget der går i stykker?

En parallelport har aldrig været beregnet til hot-plugging.
En anden computerenthusiast som jeg snakkede med da jeg boede på
kollegie, brændte åbenbart porten af på en skole-PC, da han satte en
printer til mens den var tændt.
Det er aldrig sket for mig, jeg har også gjort det mange gange, men det
kan altså ske..

Fra : Leony

Dato : 21-03-02 08:32

"Jens Jensen" <cow-one@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nem måde. Hvorledes gør man det?.
> Kan man få en switch så man kan vælge hvad PC man vil printe ud fra?

Umiddelbart vil jeg sige at det nemmeste (og billigste) vil være at bytte
stik alt efter hvilken computer der skal printes fra, især hvis det er en
USBprinter du har. Hvis det er en parallelportsprinter er det ikke sikkert
den kan kobles til den bærbare. Hvis du gør så husk at slukke computerne
inden.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/