Alene hjemme
Fra : Rune Andersen

Dato : 20-03-02 11:57

Hejsa...

Jeg har en hvalp på omkring 4 måneder, som har problemer med at være alene
hjemme. Han hyler og gø'r hele tiden! Er der nogen der har nogle go'e
forslag til hvordan man undgår dette?

Med venlig hilsen
Rune Andersen
www.RuneAndersen.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-03-02 12:37

"Rune Andersen" <rune_andersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
alene
> hjemme. Han hyler og gø'r hele tiden! Er der nogen der har nogle

Skynd dig på biblioteket og lån en bog om alenehjemmetræning mener det
er enten Anders Hallgren eller Roger Abrantes der har en bog der
omhandler dette .. og i al fald er alenehjemmeproblemet behandlet i
den nyreviderede udgave af Anders Hallgrens bog "Problemhund -
Hundeproblemer" og nok også i den gamle udgave ..
MVH Ami

Fra : Tumling

Dato : 20-03-02 16:14

Hej

Jeg har kun bilige det forslag som Anne-Marie har indlagt. Det virker !

/Inger

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-03-02 15:44

On Wed, 20 Mar 2002 11:56:49 +0100, "Rune Andersen"
<rune_andersen@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>
>Jeg har en hvalp på omkring 4 måneder, som har problemer med at være alene
>hjemme. Han hyler og gø'r hele tiden! Er der nogen der har nogle go'e

tænd radioen så lægger han ikke så meget mærke til alle de lyde der
kommer udefra

Fra : simon

Dato : 20-03-02 21:04

Hej med dig

Jeg vil prøve og lade hunden være alene i 5min først og du skal stå udenfor
døren, bare hun ikke ser dig, men det er VIGTIGT, at du ikke går ind når hun
hyler for det ser hunden som en belønning. Så vent til at den har været
stille et stykke tid også gå ind og lade være med at lave den store
velkomst. Det træner man så et par gange om dagen og forlænger tiden.
Du kunne også give den et ben eller en bold med godbidder i for at fjerne
dens opmærksomhed, når du går.
Jeg håber at det hjælper for det er ikke mange oplysninger du har givet.
Hilsen Tina