Apache URL Rewriting
Fra : Christian Rishoej

Dato : 20-03-02 12:01

Problem:

Der er ca. 15 domæner som alle er A records for et enkelt site (www.site.dk).

Naar man i en browser tilgaar

www.etandetnavn.dk

skal browseren redirectes til

www.site.dk/etandetnavn

Kan dette loeses med URL Rewriting i Apache?

Foelgende var mit foerste forsoeg, men lader ikke til at virke:

RewriteEngine on
RewriteRule ^(.+) %{HTTP_HOST}$1 [C]
RewriteRule ^www\.([^.]+)\.dk(.*) /$1$2

Any hints are much appreciated. CC mig venligst paa chrris@mail.dk

Venligst,
Christian

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-03-02 12:18

Christian Rishoej skrev:

> Naar man i en browser tilgaar
>
> www.etandetnavn.dk
>
> skal browseren redirectes til
>
> www.site.dk/etandetnavn

<VirtualHost *>
ServerName etandetnavn.dk
ServerAlias *.etandetnavn.dk
Redirect / http://site.dk/etandetnavn/
</VirtualHost>

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-03-02 10:43

On Wed, 20 Mar 2002 12:17:30 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

><VirtualHost *>
>ServerName etandetnavn.dk
>ServerAlias *.etandetnavn.dk
>Redirect / http://site.dk/etandetnavn/
></VirtualHost>

Hvis det hele kører på samme server ville det her nok være smartere:

<VirtualHost *>
ServerName etandetnavn.dk
ServerAlias *.etandetnavn.dk
DocumentRoot /sti/til/mappen/etandetnavn
</VirtualHost>

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-03-02 10:57

Stefan Bruhn skrev:

> [...]
> ServerName etandetnavn.dk
> ServerAlias *.etandetnavn.dk
> DocumentRoot /sti/til/mappen/etandetnavn

Ikke nødvendigvis. Nogle gange er det vigtigt, at adressen i
adressefeltet ændrer sig - hvad det ikke gør med dit eksempel - hvis
man f.eks. gerne på en diskret måde vil fortælle de besøgende, at de
for fremtiden skal bruge den adresse, der viderestilles til.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-03-02 14:56

On Thu, 21 Mar 2002 10:56:39 +0100, Jonas Koch Bentzen
> [...]

>man f.eks. gerne på en diskret måde vil fortælle de besøgende, at de
>for fremtiden skal bruge den adresse, der viderestilles til.

Klart, hvis det er det man vil.
Som jeg forstod det vidste han bare ikke at VHosts var muligt, og tænkte
så på den anden løsning.

IMO er www.domæne.dk lidt sejere end www.andetdomæne.dk/domæne

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-03-02 11:08

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> writes:

> man f.eks. gerne på en diskret måde vil fortælle de besøgende, at de
> for fremtiden skal bruge den adresse, der viderestilles til.

Så bør man vel egentligt bruge 'RedirectPermanent' eller 'Redirect
permanent /path http://url/' så der bliver sendt en kode 301 istedet
for en kode 302.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-03-02 12:34

Peter Makholm skrev:

> Så bør man vel egentligt bruge 'RedirectPermanent' eller 'Redirect
> permanent /path http://url/' så der bliver sendt en kode 301 istedet
> for en kode 302.

Den kendte jeg slet ikke - men jo, du har fuldstændig ret.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/