Hi-Grade laptops
Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 20-03-02 11:10

hvad kan subj. sammenlignes med i kvalitet? Toshiba, dell, Acer,
Amitech?

www.higrade.dk

/peter

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 20-03-02 11:42

Hej Peter

Kvalieteten kender jeg ikke det store til, men hvis det er deres P4 du har
kig på vil jeg anbefale dig at gå
uden om af to grunde.
1. Den P4 cpu de bruger er ikke en mobile version (disse er kun lavet til
1,7GHz) hvilket vil sige at den
bruger mere strøm og udvikler mere varme = mere køling = mere støj
2. De bruger ikke DDR ram, men SD ram til en P4 hvilket jeg mener er en
skandale! Da cpu'en ikke kan
udnytte sit fulde potentiale, pga den hele tiden skal vente på rammen, da
denne er langsommere.
DDR ram fuldender ikke dette, men det er trods alt lidt hurtigere og værd at
have med hvis man køber enP4.

Jeg ville nok kigge på DELL, godt nok giver man lidt ekstra for varen, men
man får også noget for pengene.
Eneste minus ved DELL, den vejer som en elefant ca 4 Kg, så den ender måske
med at blive en slæbbar i
stedet for en bærbar.

Med venlig hilsen
Ronni