RH7.2 hænger
Fra : Morten Primdahl

Dato : 20-03-02 09:50

Hej. Min workstation har en tendens til at hænge når den har stået
uberørt i et stykke tid (natten over). Man kan stadig SSH til den
(og reboote :*) - men der er ingen respons fra skærmen hvis man piller
med tastaturet/musen. Det virker som om skærmen er i en sleep mode som
den ikke lige kommer ud af.

Nogen forslag?

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-03-02 10:26

Morten Primdahl wrote:

> [...]
> (og reboote :*) - men der er ingen respons fra skærmen hvis man piller
> med tastaturet/musen. Det virker som om skærmen er i en sleep mode som

Jeg har haft et lignende problem, hvor jeg forsøgte at få maskinen
(og ikke bare skærmen) i suspend.

SHJH skyldtes fejlen apmd servicen og jeg kunne fremprovokere en
lockup ved at bruge kommandoen '/etc/init.d/apmd suspend' (eller
/etc/init.d/ampd standby - jeg har ikke lige lyst til at sænke min
maskine nu, så du får selv lov til at eksperimentere

Prøv at se, om du har apmd kørende og i så fald erstat den med en
almindelig skærm-suspend via dit foretrukne GUI.

-Claus

Fra : Morten Primdahl

Dato : 20-03-02 10:46

> [...]
> /etc/init.d/ampd standby - jeg har ikke lige lyst til at sænke min
> maskine nu, så du får selv lov til at eksperimentere

Tak for tippet - jeg prøver i første omgang bare at slå apmd fra :)