Stregkodelæser
Fra : Thïngmand

Dato : 20-03-02 09:29

Hvor kan man købe subj. og hvordan virker de?

Hvordan får man den til at spille sammen med ens programmer?

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-03-02 09:36

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man købe subj. og hvordan virker de?
>
> Hvordan får man den til at spille sammen med ens programmer?

Hvad skal du bruge den til?
Der findes en såkaldt keyboard-scanner som bare
sættes på porten sammen med tastaturet. Det eneste
den gør er at returnere stregkoden som tal på samme
måde som hvis du tastede det på tastaturet.
Er der sådan noget du skal bruge eller ?
--
Peter J

Fra : Per Krabbe

Dato : 20-03-02 09:43

Vi har et par stykker på arbejde.
De oversætter bare stregkoden til tal og indsætter dem der hvor du ellers
manuel ville have skrevet dem.

Tjaa, vi kan der i hvert fald få fat i en på arbejde, men det kommer da an
på hvad du skal bruge den til. Mht. kval + pris.

MVH Per Krabbe

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-03-02 11:34

On Wed, 20 Mar 2002 09:29:25 +0100, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

>Hvor kan man købe subj. og hvordan virker de?

Nu går jeg ud fra, at du repræsenterer en virksomhed, for så kan du
købe stregkodescannere et hav af steder. Selv køber jeg hos
www.sick.dk

>Hvordan får man den til at spille sammen med ens programmer?

Den simple måde er det, som et par andre har beskrevet: I
keyboard-porten, og scanneren fungerer som input device i stedet
for/sammen med tastaturet.

Den avancerede måde er at knalde den i en COM-port. For så kan du i
noget kode lave "intelligens" i dit software, sådan så eks. tal inden
for et givent interval kan puttes ind i et specifikt felt, og strenge
indeholdende alphanumeriske værdier ryger i et andet felt.

--

Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476