Hvad skal jeg installere på min bærbare?
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 20-03-02 08:29

Jeg får en IBM TP X20 her en af dagene og overvejer hvad jeg skal
installere på den.

Det nærliggende ville være at installere FreeBSD som på min desktop. Men
vil gerne køre openoffice.org på den, og det er endnu ikke blevet portet
(men nogle er vist i fuld gang hvis freshports er nogen indikation ;)). Og
så er der vist noget med at IBM har lavet noget snavs med
partition-types'ne??

Nåh men den bærbare skal bruges til 2 ting. Primært en arbejdsstation med
openoffice.org, Quanta+ etc.. Sekundært en "reklamesøjle" for OSS rettet
mod non-techies. Spørgsmålet er så hvilken linux-distro som gør sig bedst
der. Selv hælder jeg mest til Mandrake, men er der nogle andre distros som
gør sig bedre?

Bjarne

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 20-03-02 09:07

Bjarne Wichmann Petersen wrote:

<snip>
> [...]
> så hvilken linux-distro som gør sig bedst der. Selv hælder jeg
> mest til Mandrake, men er der nogle andre distros som gør sig
<snip>

Mandrake er et rigtigt god bud, selv foretrækker jeg dog SuSE,
men blandt de distroer der har iso-download er Mandrake at
foretrække.

Jeg har haft stort held med at imponere non-techies med KDE på
SuSE, specielt YaST2 og YOU vækker begejstring (Jamen, det er jo
ligesom windowsupdate, bare til linux - ej hvor smart...).
Mandrak har lignende smarte, grafiske opsætningsværktøjer, så
det skal nok blive godt

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-03-02 12:20

Bjarne Wichmann Petersen skrev:

> [...]
> med openoffice.org, Quanta+ etc.. Sekundært en "reklamesøjle" for OSS
> rettet mod non-techies. Spørgsmålet er så hvilken linux-distro som gør

Tja, altså, da jeg skulle installere SuSE Linux 7.3 på min bærbare
(Dell), var der ikke nogen problemer - men på den anden side ligner
Mandrake Linux jo SuSE meget hvad angår brugervenlighed, så det er vel
egentlig hip som hap.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/