ponyvækst???
Fra : KN

Dato : 20-03-02 07:37

Hej allesammen.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorlænge en pony vokser? Jeg er ved at
købe en pony (ædel, elegant, sikkert med araber/fuldblod i) til min datter
og mig. Den er knap 5 år, er nu 149cm med sko..Kan jeg risikere at den
vokser mere og går over ponymål?? Det ville jo være frygteligt ærgerligt!
På forhånd tak for svar
Venlig hilsen Annette

Fra : Tine Gade

Dato : 20-03-02 10:10

Fra : Richard Nybo

Dato : 30-03-02 14:52

øh...1,49...så er den vel egentlig allerede over ponymål?? Eller er reglerne
lavet om? eller husker jeg forkert? Jeg synes det plejer at skille ved
1,48...? Nå men som femårig vokser den nok ikke mere...det plejer at være
overstået når de er 3 1/2 - 4 år.

Mvh Camilla

Fra : taina

Dato : 30-03-02 20:14

Jo, men er det ikke målt uden sko? Hvis denne her har 1 cm sko på, så går
den vel lige...

Mvh tina

Fra : Anet

Dato : 31-03-02 06:18

Tja, jeg kendte en der havde en pony der lå lige på målet og næsten hver
eneste gang skulle hun stille til måling med sin pony og det blev hun ret
træt af fordi nogle gange fik hun lov at starte og andre ikke.

--
hilsen

Anet

Fra : Tine Gade

Dato : 02-04-02 12:55

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 09-04-02 08:17

In <3ca5c1bb$0$88689$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Richard Nybo wrote:

> [...]
> skille ved 1,48...? Nå men som femårig vokser den nok ikke mere...det
> plejer at være overstået når de er 3 1/2 - 4 år.

   Jeg har lige fået at vide af min ridemærkelærer at en kat 1 pony nu år
til 150 cm. Og 151 cm med sko. Det er regler der lige er blevet lavet.

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.