Pingtider ved download
Fra : Jakob Vernersen

Dato : 19-03-02 23:36

Jeg har et mindre netværk i min ejendom, hvor jeg deler en 2 Mbit
Cybercity ADSL linie med 4 andre. Dette gøres via en 10/100 Mbit
switch.

Hvis jeg selv sætter en download igang fra min egen computer og henter
med 50-80 KB/s, så er pingtider i fx. online spil uændret for alle
brugere.

Hvis derimod min nabo downloader med blot 30-40 KB/s, så er
pingtiderne meget ustabile (20-200 ms).

Min nabo har et ældre 10 Mbit netkort, men jeg selv har et Dlink
10/100 Mbit kort. Umiddelbart ville jeg ikke tro, at det skulle have
indflydelse, men på den anden side kan heller ikke se hvorfor dette
problem overhovedet eksisterer.

--
På forhånd tak

Jakob Vernersen

Fra : Jens

Dato : 19-03-02 23:49

"Jakob Vernersen" <nospam@vernersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10/100 Mbit kort. Umiddelbart ville jeg ikke tro, at det skulle have
> indflydelse, men på den anden side kan heller ikke se hvorfor dette

Så er der jo kun én ting at prøve.... Udskift naboens ældre kort med et nyt
10/100 Mbit/s og se om det hjælper!

Jens

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-03-02 21:32

> [...]
> brugere.
>
> Hvis derimod min nabo downloader med blot 30-40 KB/s, så er

Tjek din nabo's netkort, især duplex settings.. Jeg mener at have hørt
problemmer med autodetekt og nogle switch/hub's.. Så derfor sæt den til en
anden værdi og test lidt...

i øvrigt, sikker på det ikke er en hub ?

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Jakob Vernersen

Dato : 21-03-02 16:06

On Wed, 20 Mar 2002 21:31:31 +0100, "Peter Larsen" <mail@czar.dk>
wrote:

>i øvrigt, sikker på det ikke er en hub ?

Ja, naturligvis

Tester duplex settings, så snart jeg har tid.

--
Jakob Vernersen

Fra : Jakob Vernersen

Dato : 21-03-02 16:07

On Thu, 21 Mar 2002 16:05:57 +0100, Jakob Vernersen
<nospam@vernersen.dk> wrote:

>--
>Jakob Vernersen

Hov, der var lige en signatur for meget :)