SQLserver ???
Fra : Eva Jønsson

Dato : 19-03-02 23:38

Hej Gruppe !
Jeg har fået en opgave, hvori indgår en database, som skal kunne opdateres
gennem formularer og som skal kunne forespørges udfra forskellige kriterier.
Min kunde har foreslået en SQL-server, men jeg har selv en forestilling om
at dette kunne gøres nemmere i Access - Er dette rigtigt ?
Hvis ikke, hvad skulle fordelen ved SQL-server så være ?

På forhånd tak!

Eva
e-pc@get2net.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-03-02 00:10

On Tue, 19 Mar 2002 23:37:46 +0100, "Eva Jønsson" <eva@ejwebdesign.dk>
wrote:

>Min kunde har foreslået en SQL-server, men jeg har selv en forestilling om
>at dette kunne gøres nemmere i Access - Er dette rigtigt ?
>Hvis ikke, hvad skulle fordelen ved SQL-server så være ?

"What are the limitations of Access?"

Artiklen lider af den fejl, at man efterlades med det indtryk, at
Access i enhver sammenhæng er ubrugelig. Til små private sites, hvor
belastningen er minimal, er den jo glimrende - og for mange en chance
for at få lidt dynamik ind deres/vores websites.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 20-03-02 13:48

Det bliver såmænd ikke nemmere med access, da du fra asp tilgår din database
gennem SQL og det er (næsten) det samme på access og en professionel SQL
server.
Man kan dog snakke om at der vil være forskelle i administrations tiden du
skal bruge på de forskellige systemer (hvor jeg vil mene at access kræver
mindre administration, for enkelte små sites) og så er der jo i høj grad
forskel på prisen (medmindre du f.eks. vælger MySQL).
Fordelene ved en SQL server er at det er et server program og derved er
programmeret til at tage hånd om helt andre problemer end f.eks. access.
Mvh
Janus