Dual Tualatin Celeron Bundkort
Fra : K. Andersen

Dato : 19-03-02 22:37

Hej Ng,

Jeg kunne tænke mig at lave en pc med dual tua. celeron'er, men nu er jeg
kommet i tvivl om hvorvidt det kan lade sig gøre , jeg ved at bla. Iwill, og
Tyan laver Dual bundkort til Tualatin proc. men kan ikke rigtig finde ud af
om det også gælder Celeron Tualatin ??

Mvh
kim

Fra : Esben

Dato : 19-03-02 22:51

"K. Andersen" <kfand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> Tyan laver Dual bundkort til Tualatin proc. men kan ikke rigtig finde ud

Celeron Tualatin kan ikke køre dual har jeg læst et sted.

--
Esben

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-03-02 22:53

> [...]

> ved at bla. Iwill, og Tyan laver Dual bundkort til Tualatin
> proc. men kan ikke rigtig finde ud af om det også gælder Celeron

Gør det ikke. Desværre.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : sputnik

Dato : 19-03-02 23:31

On Tue, 19 Mar 2002 22:36:33 +0100, "K. Andersen" <kfand@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Tyan laver Dual bundkort til Tualatin proc. men kan ikke rigtig finde ud af

Det er meget uofficielt hvis celeron tualatin kører dual. Nogle mener,
at Intel har glemt at umuliggøre det.

Men det indebærer i så fald at lodde ledninger på bagsiden af
cpu-soklerne. Jeg har set en opskrift fra ophavsmanden til denne
artikel.
http://digilander.iol.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm
du kan evt lede efter det i de forums han opgiver 3 links til.
De sludrer om det. En dag kommer det måske, opskriften.

Lidt dyrt eksperiment ikke ?

Hvorfor ikke noget AMD ? det er billigere.

mvh

John

Fra : sputnik

Dato : 20-03-02 09:45

On Tue, 19 Mar 2002 23:31:12 +0100, sputnik <johnknuhtsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>De sludrer om det. En dag kommer det måske, opskriften.
>
>Lidt dyrt eksperiment ikke ?
>
>Hvorfor ikke noget AMD ? det er billigere.

Her er hvad jeg kunne finde om dual-tualatin-celeron

Udover de forbindelser der er lavet i ovenstående digilander-link
(forstå lige ret, at det er ak4 på cpu'en der skal forbindes til ak26,
og ikke på soklens bagside, for ak4 skal isoleres fra soklen) skal man
for dual setup forbinde:

ah4 med x4

du finder tegningen på dette forum side
http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=c669c1f51190f5aca5afc289596f47ec&threadid=67417&perpage=30&pagenumber=10
langt nede er det karakteristiske cpu-pin-side billede.

Derudover dette entusiastiske klip fra et andet forum (han er igang
med det med 2 slockets):

http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=19&vc=1
2. øverste indlæg.

:-/

John

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-03-02 00:24

"sputnik" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> Det er meget uofficielt hvis celeron tualatin kører dual. Nogle mener,
> at Intel har glemt at umuliggøre det.

Jeg tvivler... Så var der mange (mig selv inkl) der kørte dual Celyatin
nu...!

/H3nrik!