opgraderingsproblemer?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-03-02 20:36

Hejsa NG,

Jeg har lige opgraderet til PHP-4.1.2, men er stødt på et (mærkeligt)
problem. Efter opgraderingen kan jeg pludselig ikke connecte til min MySQL
server mere. Der er ikke rørt ved MySQL serveren, det eneste, der er ændret,
er opgradering af PHP (4.0.6 -> 4.1.2) og Apache (1.3.20 -> 1.3.23).

Jeg kan sagtens connecte til MySQL med MySQL-Front m.m. - bare ikke gennem
php.

Nogen der kan hjælpe??

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : enrique

Dato : 19-03-02 21:01

Yello

On Tue, 19 Mar 2002 20:36:10 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> MySQL server mere. Der er ikke rørt ved MySQL serveren, det eneste, der
> er ændret, er opgradering af PHP (4.0.6 -> 4.1.2) og Apache (1.3.20 ->

Er det en php bin med mysql support? Hvis du koger det fra source så husk
at --enable-mysql (<-tro jeg nok). F.eks. kan man hente en php-mysql
dynamisk udvidelse ting til f.eks. rh eller mdk

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-03-02 21:33

"enrique" <Look@MySignature.txt> skrev i en meddelelse

> Er det en php bin med mysql support? Hvis du koger det fra source så husk
> at --enable-mysql (<-tro jeg nok). F.eks. kan man hente en php-mysql
> dynamisk udvidelse ting til f.eks. rh eller mdk

Jeg koger det fra en zip-fil, da det er win2000 jeg sidder på lige nu

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : enrique

Dato : 19-03-02 21:43

Yello

On Tue, 19 Mar 2002 21:32:35 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> "enrique" <Look@MySignature.txt> skrev i en meddelelse

> Jeg koger det fra en zip-fil, da det er win2000 jeg sidder på lige nu

Jammen så er det derfor ;)
Hva' siger phpinfo() ??

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-03-02 21:46

> Jammen så er det derfor ;)

Køber sgu osse snart den Suse Pro dist.

> Hva' siger phpinfo() ??

MySQL Support enabled
Active Persistent Links 0
Active Links 0
Client API version 3.23.39

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-03-02 21:53

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse

> Enrique skrev:
> Hva' siger phpinfo() ??

Her er det hele

MySQL Support enabled
Active Persistent Links 0
Active Links 0
Client API version 3.23.39

Directive Local Value Master Value
mysql.allow_persistent
On On
mysql.default_host
no value no value
mysql.default_password
no value no value
mysql.default_port
3306 3306
mysql.default_socket
no value no value
mysql.default_user
no value no value
mysql.max_links
Unlimited Unlimited
mysql.max_persistent
Unlimited Unlimited

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : enrique

Dato : 19-03-02 22:00

Yello

On Tue, 19 Mar 2002 21:45:56 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> "enrique" <Look@MySignature.txt> skrev i en meddelelse

> Køber sgu osse snart den Suse Pro dist.

Yeah!

Du er hvis ikke den eneste:

http://groups.google.com/groups?hl=da&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&q=php+4.1.2+mysql++problem&btnG=Google-s%F8gning

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-03-02 22:34

> Du er hvis ikke den eneste:

http://groups.google.com/groups?hl=da&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&q=php+
4.1.2+mysql++problem&btnG=Google-s%F8gning

Så synes jeg lige at jeg vil fortælle, at jeg ikke er stødt på den fejl

(Apache, PHP, MySQL - alle i nyeste versioner på Win2000)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-03-02 22:01

> [...]
> er opgradering af PHP (4.0.6 -> 4.1.2) og Apache (1.3.20 -> 1.3.23).
>
> Jeg kan sagtens connecte til MySQL med MySQL-Front m.m. - bare ikke gennem

Øhhh... Never mind, og jeg fortæller IKKE hvad "fejlen" var

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : enrique

Dato : 19-03-02 22:56

Yello

On Tue, 19 Mar 2002 22:00:41 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> Øhhh... Never mind, og jeg fortæller IKKE hvad "fejlen" var

Forkert pass? ;)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-03-02 00:15

> Forkert pass? ;)