begynderspørgsmål: sikkerhed, access og as~
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 19-03-02 15:34

HEj!

Jeg er nybegynder i asp-"land", så bær over med mig!

et par Spørgsmål

1. Sikkerhed! Jeg vil gerne vide hvordan man sikre sin database
bedst muligt (jeg bruger access)! Er det en regle man altid
beskytter sin db med password?...er det en god idé at navngive
db'en med et "underligt" navn...så "slemme" personer ikke kan
gætte navnet?...Og er det overhovedet muligt at sikre sin db mod
at blive downloadet? ...hvad med mappen hvor db'en ligger i skal
den beskyttes? hvis Ja....hvilke indstillinger?

Jeg er ved at lave et site, hvor db'en kommer til at indeholde
følsomme oplysninger...så håber nogen kan besvare disse
spørgsmål!

Derudover laver jeg nogle produkter-sider hvor jeg trækker
oplysninger ud af db'en (navn, varenr.,pris osv.), dette fungerer
fint...men hertil ønsker jeg også en længere produkt-beskrivelse,
kan man lave en sti til en txt.-fil i db'en eller hvad gør
man??......

MEd Venlig hilsen

Jimmy

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-03-02 15:42

"Jimmy Snedker" <jsnedker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at blive downloadet? ...hvad med mappen hvor db'en ligger i skal
> den beskyttes? hvis Ja....hvilke indstillinger?

Oftest ligger man databasen uden for mappen med filer publiceret til web.
F.eks.:

Minmappehosmitwebhotel
wwwroot ( Dokumenter der skal kunne hentes fra internettet)
db (Her kan databasen og andre ting der ikke må kunne hentes
direkte ligges)

Dvs. du kan bruge databasen i dine ASP sider men andre kan ikke hente den.

I Access kan du bruge et Notatfelt.

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 19-03-02 18:46

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> wwwroot ( Dokumenter der skal kunne hentes fra internettet)
> db (Her kan databasen og andre ting der ikke må kunne hentes

Der ligger kun en wwwroot-mappe, hvor jeg mine asp-filer er placeret, resten af
mapperne har selv lavet.... kan jeg selv beskytte de pågældende mapper det
drejer sig om eller skal jeg få min udbyder til at lave en sikker mappe, hvor
der ikke kan downloads fra?

MVH

Jimmy

> Dvs. du kan bruge databasen i dine ASP sider men andre kan ikke hente den.

> I Access kan du bruge et Notatfelt.

tak for rådet!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-03-02 08:34

"Jimmy Snedker" <jsnedker@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> drejer sig om eller skal jeg få min udbyder til at lave en sikker mappe,

Så længe at filen IKKE lægger i wwwroot kan den ikke downloades.

--
Jakob Andersen