Flere linier
Fra : Klaus Villumsen

Dato : 19-03-02 15:16

Hej

Jeg skulle gerne kunne måle flere linier ad gangen i en køre uden at
omdanne dem til polylines
Jeg bruger autocad 2000 og tegner VVS installationer i 3d

Med venlig hilsen
Klaus Villumsen

Fra : CADmageren

Dato : 20-03-02 10:39

Hej Klaus

Jeg har lige strikket et VBA-program sammen, der løser dit problem!

Mail mig din adresse, så sender jeg det til dig.

mc@cadmageren.dk

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

"Klaus Villumsen" skrev d. 19-03-02 15:16 dette indlæg :

http://www.kandu.dk/

Fra : P.C.

Dato : 20-03-02 11:02

Hi.

"Klaus Villumsen" <klaus_villumsen@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omdanne dem til polylines
> Jeg bruger autocad 2000 og tegner VVS installationer i 3d

Øh, ----- vil det sig at du blot bruger "Line" og ikke 3Dpolyline?
Jeg spørger fordi 3Dpoly line er en mellemting mellem line og pline , idet der
er tale om en regulær 3D linie ligesom line. En 3Dpolyline består af flere rette
line entities hvor polylines nærmest er 2D.
Det må da være en fordel at bruge en sammenhængende 3Dpoly istedet for enkelte
seperate lines. Og en om man tegner en "line" eller en "3Dpoly" går ud på et.

P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a

Fra : Klaus Villumsen

Dato : 21-03-02 13:57

hvordan åbner jeg funktionen 3dpolyline
I autocad 2000?????

Med venlig hilsen

Klaus Villumsen

Fra : P.C.

Dato : 21-03-02 17:42

Hi.

> hvordan åbner jeg funktionen 3dpolyline
> I autocad 2000?????
>
> Med venlig hilsen
>
> Klaus Villumsen

Øh, ------ nu kender jeg kun AutoCAD 14, der taster man 3Dpoly.
P.C.

Fra : CADmageren

Dato : 22-03-02 07:54

Eller bare 3P, hvis der ellers køres med standardsopsætning!

Ulempen ved en 3D-polyline er dog at den skal tegnes i ét stykke.
Hvilket måske kan være lidt irriterende i designfasen.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen
CAD-konsulent

http://www.kandu.dk/

Fra : P.C.

Dato : 22-03-02 08:36

Hi.

"CADmageren" <CADmageren.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Eller bare 3P, hvis der ellers køres med standardsopsætning!
>
> Ulempen ved en 3D-polyline er dog at den skal tegnes i ét stykke.
> Hvilket måske kan være lidt irriterende i designfasen.

Jo, -- men der er adskillige måder at angive nye endepunkter.
man kan bruge .xy filter f,eks altså taste .xy inden man peger på xy punktet
hvorefter programmet vil stoppe og spørge efter z værdien, og der kan man eks
taste (getdist) ,hvis man på tegneingen allerede har en afstand der betegner z
værdien, eller hvis man vil gøre det extra besværlige og værdien skal angives i
forhold til et punkt i tegneinge ; ( * (last(getpoint) extrahøjde). Men man kan
også dele skærmen op i 4 vinduer med viewports og angive tre vinduer xy ,xz og
yz og faktisk fylde z værdien og også x og y værdierne ud, ved at "gå" mellem de
tre af vinduerne , ------- der er et par flere muligheder men disse er de mest
praktiske bla. i forhold til punkt/vinkel/afstand angivelser som er næsten
umulige at bruge. ------ ellers tegner man hjælpe grids og bruger snap.
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 22-03-02 08:45

Hi.

Undskyld, men mine fingerspidser er åbentbart blevet flade med al det tasteri og
selvfølgelig taster man (+ (last(getdist)) extrahøjde) der hvor .xy filteret
beder om højden _over_ et punkt man snapper til i tegningen.
P.C.