Pant i båd?
Fra : Jesper Arvidson

Dato : 19-03-02 14:56

Jeg har snakket med min bank i forbindelse med et lån til en båd. Banken vil
gerne have pant i båden og efterspørger i den forbindelse oplysninger om
båden. Jeg ved desværre ikke hvilke oplysninger der kan være tale om (og det
ved min søde bankdame heller ikke rigtigt), så min bøn til Jer går på at
give mig nogle hints om, hvilke oplysninger det kan være.

Har en båd f.eks. et stelnummer som en bil har? Er både registreret et eller
andet sted og hvordan kender man normalt forskel på én båd og én magen til?

Jeg kunne forestille mig at er nogenlunde det samme der gør sig gældende
når man skal forsikre en båd, så også her vil al hjælp blive modtaget med
kyshånd!

/Jesper

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 19-03-02 15:07

Typebåde har normalt et stelnummer. Bådtypen og så et nummer, der går igen i
sejlene. Men det gælder ikke både som sådan.

mvh

Erik Breum Petersen
Summerthur, Sailfish 18, Assens

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-03-02 19:13

Yes, nogle gange står bådnummeret et sted i støbningen. Fortæl hvilken en
båd det er, og så kan vi måske hjælpe dig hvor du skal lede. Er det en lidt
ældre båd er det jo ikke sikkert at nummeret i storsejlet er det rigtige

Bjarke

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-03-02 19:07

Hej Jesper

1. Check om den er registreret i Skibsregisteret
2. Check om der er en tinglysning på båden hos det lokale
tinglysningskontor.
Både kan godt have et bygge- sejlnummer til at identificere båden.
Bankerne vil dog normalt tilbyde dig den service, det kræver kun en tlf.
opringning.
mvh
Allan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-03-02 01:57

--

"Jesper Arvidson" skrev i en meddelelse

> [...]
> ved min søde bankdame heller ikke rigtigt), så min bøn til Jer går på at
> give mig nogle hints om, hvilke oplysninger det kan være.

Er det ikke en noget inkompetent bank/bankdame som vil fordre et pant, uden
at vide noget om, hvordan man gør.

Banken må da kunne præcisere sine ønsker om oplysninger, så du har noget at
gå efter..

Andre har beskrevet proceduren, men husk det koster ca. kr. 8000,- at få
båden i skibsregistret - hertil kommer udgifter til skødeskrivning mm.

Claus

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 20-03-02 21:30

> [...]
>
> Andre har beskrevet proceduren, men husk det koster ca. kr. 8000,- at få
> båden i skibsregistret - hertil kommer udgifter til skødeskrivning mm.

Hej Jesper.

Har du ikke noget andet, som det er nemmere at belåne, f. eks. et hus. Så
slipper du vist også med mindre renteudgift.

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Jesper Arvidson

Dato : 20-03-02 22:17

Desværre ikke

Jeg må hellere snakke med banken igen og få dem til at præcisere hvad de
skal have...

Tak for hjælpen!

/Jesper

Fra : K.Wermus

Dato : 20-03-02 11:35

Lad mig lige få lov at anbefale Jyske leasing,- som tilbyder en god rente.

En Kunde,- ikke en aktionær.
Kim
Ansø 42