POULSEN og SPÄRCK LUND
Fra : Hans Poulsen

Dato : 19-03-02 13:43

Min faster, 71 år (!) ældre end jeg, er lidt af en gåde:

Birgithe Marie Poulsen, født 1866 i Hjørring, giftede sig FØRSTE gang
med

Vilhelm August Spärck Lund, født 1860 i Hjørring.

Ægteskabet blev indgået 1886 i Hjørring. Året efter fik de i København
bevilget separation. Efteråret 1887 drog de trods separationen i
fælles kahyt til USA,
og ikke en lyd har familien i Danmark nogen sinde hørt fra dem eller
om dem.

Ægteskabet er åbenbart definitivt gået over styr i USA, MEN selvsamme
par gif-
tede sig for ANDEN GANG i USA i 1945. Da var Birgithe Marie Poulsen,
som hun kaldte sig ved bryllup nr. 2, 79 år gammel, og Vilhelm August
85 år gammel.
Oplysningen om bryllupet i 1945 stammer fra FamilySearch.

I årevis har jeg søgt efter livstegn fra dem eller deres eventuelle
efterkommere, og gode, amerikanske venner har ledt og søgt via alle
tænkelige kanaler i USA. Alt hasr hidtil været forgæves.

Er der nogen i Danmark, der kan løfte sløret for dette mysterium?

Venlig hilsen

Hans Poulsen