hjertebanken
Fra : Mirian

Dato : 19-03-02 12:42

Hej
Jeg har igennem hele mit liv, så længe jeg kan huske, haft lidt vrøvl med
hjertet.
Det giver udslag i at nogle gange, ca. et par gange om måneden sker det at
mit hjertet slår nogle ekstra slag, det kommer ligesom ud af rytmen, det
sker ikke ved anstrengelse men bare sådan uden videre.
Det føles meget ubehagelig, som om jeg i det øjeblik det sker ikke kan få
luft.
Er der nogle der ved hvad der er galt og om det er farligt?
MVH Mirian

Fra : kat

Dato : 19-03-02 17:58

"Mirian" skrev:
> [...]
kan få
> luft.
> Er der nogle der ved hvad der er galt og om det er farligt?

Det du oplever kaldes ekstra systoler.
Dit hjerte slår ligesom 2 slag i et. Det er ganske normalt, for dem
har vi alle mere eller mindre - også nogle, som vi ikke opdager. Du
kan da gå til din læge og blive henvist til at få lavet et EKG, hvis
du er nervøs for, at der er noget galt, men jeg vil da mene, når du
ikke oplever det oftere (dagligt), så skal du ikke være nervøs.
Så hvis det er det du mener med bøvl med hjertet, så kan jeg berolige
dig med, at det har vi alle så!
--

/kat
---

Fra : LazyA

Dato : 30-03-02 15:10

"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> skrev

> Er der nogle der ved hvad der er galt og om det er farligt?

Hej Mirian.

Mit hjerte laver samme trick, og da jeg var lille blev jeg indlagt på
hospitalet en uges tid så de kunne undersøge det. De mente ikke det var
farligt, og det samme siger de læger man taler med i dag.
I forbindelse med en (ikke hjerte-) operation for kort tid siden fik jeg
taget en EKG, og den var helt fin. Man bliver dog lidt spooked hver gang
hjertet slår underligt .

mvh
Anders

Fra : Margit Nielsen

Dato : 11-11-03 23:06

Hejsa.
Hvis du syntes at de ekstra slag som hjertet kan give er ubehagelige kan du
gå til en zoneterapeut hun/han ville kunne hjælpe dig af med dem.
Hilsen Margit