Er der nogle som har prøvet...
Fra : Jesper Y. Kristianse~

Dato : 19-03-02 12:41

at slå blæseren fra på deres Hercules 3D Prophet 4500 grafikkort?

Jeg har læst fl. steder, at den egentlig er overflødig, da GPU'en kun kører
175 MHz!

/Jesper

Fra : Jakob M

Dato : 19-03-02 18:46

"Jesper Y. Kristiansen" <jyk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> at slå blæseren fra på deres Hercules 3D Prophet 4500 grafikkort?

Nej, men jeg har sat en modstand på en af ledningerne til blæseren, så den
nu er næsten lydløs. Og det virker uden problemer.

Mvh
Jakob

Fra : Jesper Y. Kristianse~

Dato : 19-03-02 19:01

Ok, hvad stor er den modstand?

/Jesper

Fra : Jakob M

Dato : 20-03-02 00:22

> Ok, hvad stor er den modstand?

Det kan jeg selvfølgelig ikke huske, men omkring 85 Ohm, 2W. Jeg regnede mig
frem til at spændingen på blæseren blev reduceret til ca 7V. Du kan selv
pille blæseren af og regne efter, hvis du er i tvivl.

Mvh
Jakob