dh-hostmaster whois
Fra : Svend Garnaes

Dato : 19-03-02 12:22

Leif Neland/TDC postede for nogle måneder siden et fif således
han med wget og inetd samt et DNS entry fik emuleret en rigtig
dk-whois tjeneste.

Indlægget er nu enten expired eller borte som følge af tekniske
problemer, men metoden beroede svjh på tilstedeværelsen af et
perl script på dk-hostmaster.dk ...
kan det passe, dk-hostmaster nu har fjernet dette og således aktivt
forfølger en benspænderkurs med elendig service? Eller er det bare mig,
der er for fantasiløs til at gætte hvad dette script i virkeligheden
kaldes?

Svend

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-03-02 15:13

Svend Garnaes skrev:

> Eller er det bare mig, der er for fantasiløs til at gætte hvad
> dette script i virkeligheden kaldes?

Det vil jeg ikke udtale mig om, men man kan kalde

<http://www.dk-hostmaster.dk/script/whois.php?lang=eng&query=X>

hvor X er det man ønsker at spørge om. I Debian/Linux kan jwhois
klare det lige fra æsken.

// Klaus