[MS SQL 2k] Opdel streng
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-03-02 11:58

Jeg har en tabel, hvor jeg i et udtræk skal have splittet det ene felt
ved "mellemrum" og kun returnere den sidste del

Dvs jeg skal have noget lignende:

Table:

|Field1 | Field2
----------------
Jesper k l w
Klaus k
Morten <NULL>
Jesper l

Skal give mig

|Field1 | Field2
----------------
Jesper w
Klaus k
Morten <NULL>
Jesper l

Men hvordan laver jeg denne split ? I min BOL synes jeg ikke, at jeg kan
finde noget om opsplitning af strenge ... men måske kan jeg blot ikke se
skoven for træer ?

pft,
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-02 12:15

Jesper Stocholm <spam200203@stocholm.dk> skrev:

> Jeg har en tabel, hvor jeg i et udtræk skal have splittet det
> ene felt ved "mellemrum" og kun returnere den sidste del

Prøv at kigge på funktionerne REVERSE og SUBSTRING - og mere
generelt på String Functions i Query Analyzer.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-03-02 18:29

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in

> Prøv at kigge på funktionerne REVERSE og SUBSTRING - og mere
> generelt på String Functions i Query Analyzer.

Ok ... det gjorde jeg så ... og det hjalp :)

Det endte med kode som:

SELECT
   articleNumber,[From],[subject],[Message-ID],
   SUBSTRING(