pil der bliver længere
Fra : Ricki

Dato : 19-03-02 10:26

Hej,

Hvordan laver jeg en animation med en pil der starter med at være en prik,
og derefter bliver længere og længere, for til sidst at være en pil. Hvis
jeg bruver shape-tween, så "krøller" den sig så mærkeligt ud, og det ser
ikke godt ud. Hvis jeg laver et symbol og bruger motion-tween, ja så får
pilen jo en anden tykkelse i slutningen end i starten, og det er heller ikke
sagen. Den skal bare være lige tyk hele vejen, og så skal den stoppe.

Hilsen Ricki

Fra : Bo Dudek

Dato : 19-03-02 10:34

> [...]
>sagen. Den skal bare være lige tyk hele vejen, og så skal den stoppe.
hvad med at tegne pilen og så bruge layer-mask??

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Ricki

Dato : 19-03-02 10:45

> hvad med at tegne pilen og så bruge layer-mask??

God idè; det vil jeg prøve

Ricki

Fra : Stig Hamstad

Dato : 20-03-02 10:32

"Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk> skrev i melding
> [...]
ikke
> sagen. Den skal bare være lige tyk hele vejen, og så skal den stoppe.

Hvis du bruker shape-tween og shape hints, burde den "krølle" seg pent
utover

Stig

Fra : John Smith

Dato : 13-04-02 20:12

Try masking. Draw your arrow. Use masking layer to 'reveal' - you can
shape tween of course in the masking layer to get the desired effect.

Morten