Sonofon FWA
Fra : Martin Singh

Dato : 19-03-02 10:25

Hej, ville bare lige høre om der er nogen der har eller har haft internet
FWA abbonnement hos Sonofon.
Er det skidt eller godt ??

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 19-03-02 13:01

On Tue, 19 Mar 2002 10:24:33 +0100, "Martin Singh"
<real_warhawk@hotmail.com> wrote:

>Hej, ville bare lige høre om der er nogen der har eller har haft internet
>FWA abbonnement hos Sonofon.
>Er det skidt eller godt ??

Her er et par stykker, men sikkert flere i dk.edb.internet.udbydere; da FWA
ikke er en xDSL teknik, og derfor ikke hører til i denne gruppe.

Jeg har FWA fra Sonofon, og er meget glad for det.
Men der er også en del der har haft deres del af problemer.

Og der er flere problemer, el. flere der er glade for det, end ved enhver
anden udbyder og ethvert andet produkt, skal jeg ikke kunne sige; men tror
det kvalitetsmæssigt minder meget om alle de andre IPS'ers produkter,
efterhånden som de har fået styr på de store problemer der var lige i
opstartsfasen.

Nu fornemmer jeg at de er nede på "det normale", med at der er nogle kunder
som har problemer, men for mange, der kører det godt.

Men præcis som med ethvert andet produkt, så hører man mest til de
situationer, hvor det ikke virker, og det er oftest de situationer som
kunderne husker.

Indenfor en kort fremtid, vil vi få fast IP hos Sonofon, og så tror jeg at
der bliver endnu flere der bliver glade for det, jeg ved, at jeg i det
mindste glæder mig til det sker.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.

Fra : Martin Singh

Dato : 19-03-02 13:04

tak skal du have.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-03-02 21:53

Martin Singh wrote:

> tak skal du have.
> "Rune Kronenberg" <rrk@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Klip

Til din orientering Martin:
1) Det er "normalt" at svare under det indlæg du svarer på. Hvorfor.? Se på
linket indsat nederst.

2) Det er en fordel/"normalt" at slette overflødig tekst. Og da du svarer øverst
formoder jeg at du mener at teksten derunder er ligegyldig.
Hvorfor.? Se også linket herunder.!

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Martin Singh

Dato : 19-03-02 22:34

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Det er "normalt" at svare under det indlæg du svarer på. Hvorfor.?
Se på
> linket indsat nederst.

ok

> 2) Det er en fordel/"normalt" at slette overflødig tekst. Og da du svarer
øverst
> formoder jeg at du mener at teksten derunder er ligegyldig.
> Hvorfor.? Se også linket herunder.!

got it

hilsen Martin - a new newbie.

Fra : OZ

Dato : 20-03-02 02:07

"Martin Singh" <real_warhawk@hotmail.com> skrev:

> Er det skidt eller godt ??

Jeg har haft FWA på min arbejdsplads i 2 uger nu og må sige at den første
uge var jeg overordentlig lykkelig, det kørte uden problemer. Dog var
båndbredden ikke helt på 2 mbit som bestilt, men nærmere 1.5 mbit. Sonofon
sagde at det var sådanne det var, men kan det nu passe???
Efter den første uge, skete der pludselig noget, FWA var død, ingen kontakt
til omverdenen, det har nu været et problem i 5 dage og er stadig ikke
rettet. Sonofon siger at de ikke kan finde fejlen!!!! Jeg kan pinges af
Sonofon og jeg kan pinge masten, men alt hvad der ligger på den anden side
af masten kan jeg ikke få adgang til.......

Vi sidder nu 5 mennesker og venter på at sonofon får rettet fejlen, og jeg
må da indrømme at jeg ikke er imponeret over deres information niveau ej
heller deres hastighed for fejl retning, nu må vi ses hvad de finder ud af i
morgen.

Men ser man bort fra den sidste uge, og isoleret ser på den første, så kan
jeg ikke andet end sige at det fuldt ud lever op til mine forventninger.

Med venlig hilsen

En lidt skuffet FWA kunde..

Fra : TBC

Dato : 20-03-02 02:16

"OZ" <no_spam_gonzo@strike-team.com> skrev i en meddelelse

> Dog var
> båndbredden ikke helt på 2 mbit som bestilt, men nærmere 1.5 mbit. Sonofon
> sagde at det var sådanne det var, men kan det nu passe???

Det er en klassiker at glemme at tage overhead / pakkebekræftigelser i
betragtning ...Har du husket det ?

Med det passer det nemmeligt fint, eftersom det så vil være noget omkring
1,7 mbit du reelt får igennem. Så det kan såmænd godt passe.

TBC

Fra : OZ

Dato : 20-03-02 02:52

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev:

> [...]
>
> Med det passer det nemmeligt fint, eftersom det så vil være noget omkring
> 1,7 mbit du reelt får igennem. Så det kan såmænd godt passe.

Ja ok, men i mit tilfælde er det nærmere 512 kbit altså næsten 1/4 af hele
min båndbrede der skulle gå til overhead, det kan da næsten ikke passe
eller?

oz

Fra : Carsten H

Dato : 20-03-02 07:04

Hej Gruppe

Jeg har en 1 m/bit FWA hos Sonofon og har oplevet deres udfald, men da
systemet er helt nyt i dk og Sonofon er de første der udbyder FWA løsningen
til os "almene" Internet brugere ( ser helt bort fra Antenneforeninger )
lever jeg med de begyndelsvanskeligheder De har.
måler jeg min hastighed på diverse "måle steder" har jeg 1.25 Down og 630
Up. så jeg får skisme mere end jeg betaler for. Dette kan have noget at gøre
med at vi kun er 2 brugere lige nu på vores mast hernede i syden.
hvad der er den teknisk bedste løsning er vel en smags sag.
Jeg er meget tilfreds med Sonofon FWA løsningen og har fået krediteret min
manglende forbindelses tid.

Carsten

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-03-02 07:54

"Carsten H" <carstenh@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
> med at vi kun er 2 brugere lige nu på vores mast hernede i syden.
> hvad der er den teknisk bedste løsning er vel en smags sag.

Hvor måler du det? prøv i stedet at hente fra ftp://ftptest1.tele.dk , den
burde give dig et mere præcist bud på hastigheden...

Jeg har købt 2048/512 men har fået 2048/1024. Hastigheden jeg kan opnå på
linjen er ca. 200Kbyte/sek ned og ca. 120Kbyte/sek op. Det
bemærkelsesværdige er at der er så stor overhead på downstream'en hvilket
jeg synes burde være ens for både op og ned(forholdsvis selvf.)....

Ang. det med de to brugere....din båndbredde spærres ikke af hvor kraftigt
link masten har til omverdenen, men den spærres af din CPE-boks(og
tilhørende udstyr på masten)...

MVH
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-02 16:48

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message

> Ang. det med de to brugere....din båndbredde spærres ikke af hvor kraftigt
> link masten har til omverdenen, men den spærres af din CPE-boks(og
> tilhørende udstyr på masten)...

Nej, det styres ikke...

Men du kan jo ikke klaske 200 Brugere på et 2 Mbit link til omverdenen.....
Hvis de altså sidder med 2 Mbit alle 200....

Men det var da vist meget normalt før i tiden, at et internet selvskab havde
en 128 Kbit ISDN til omverden... Meget hurtigt hehe...

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-03-02 17:18

> Nej, det styres ikke...
Styres det ikke??? Kan du så ikke forklare mig hvordan sonofon kan give mig
en forbindelse med konstant downstreamhastighed på omkring 120kbyte/sek. Så
ringer jeg derind og beder dem opgradere den og derefter kan jeg nu hente
konstant med 200kbyte/sek...? Hvis det ikke styres via CPE-boksen og
tilhørende udstyr på masten så ved jeg ikke hvordan det skal regulere
det....jeg tror måske bare vi misforstår hinanden her et sted....

> Men du kan jo ikke klaske 200 Brugere på et 2 Mbit link til
omverdenen.....
> Hvis de altså sidder med 2 Mbit alle 200....
Nej, derfor har de overlapning, men i tilfældet med de to brugere på samme
mast så har masten jo nok større link(læs: meget større) til omverdenen end
f.eks. 2*2Mbit. Det var bare for at udrydde ideen om at de fungere efter
hvor meget masten er belastet for det er altså ikke tilfældet..........

MVH
Thomas

Fra : OZ

Dato : 20-03-02 02:49

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev:

> [...]
>
> Med det passer det nemmeligt fint, eftersom det så vil være noget omkring
> 1,7 mbit du reelt får igennem. Så det kan såmænd godt passe.

Ja ok!
Dog syntes jeg måske at der bruges 1/4 af ens båndbredde til overhead /
pakkebekræftigelse er lidt i overkanten, eller hvad?

Oz

Fra : Henning Petersen

Dato : 29-03-02 18:24

On Wed, 20 Mar 2002 02:49:09 +0100, "OZ"
<no_spam_gonzo@strike-team.com> wrote:

> Ja ok!
> Dog syntes jeg måske at der bruges 1/4 af ens båndbredde til overhead /
> pakkebekræftigelse er lidt i overkanten, eller hvad?

Jeg har en 1024/256 linie, og henter jeg ISO'er fra sunsite.dk, kommer
de som regel med over 100kbyte/s (efter wget's oplysninger)

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Youcom.dk IT-service~

Dato : 20-03-02 16:59

Jeg har brugt det hos et par kunder i nordsjælland, men med den sidste
instalation gik de totalt i selvsving.. den virkede ikke ved ankomst, de
kunne ikke finde status på sagen i 3 dage, og jeg foretog selv 43 opkald til
support, ansvarlig for support, ansvarlig for salt, og til sidst
marketingsansvarlig, for der skulle gå 3 uger før det virkede. Inden det
virkede har jeg hørt de mest syge forklaringer og løgnehistoreier, bla. "
alle teknikere i hele danmark er syge så vi kan ikek komme som aftalt" som
gjorde mig mundlam i 2 min. Det er Simense folk der, og jeg har 2 gange haft
deres teknikere ude hvor de verbalt har forulempet mine kunder, den ene
spurgte kunden kone om hendes brystmål, den anden var grov og højrøstet
fordi jeg havde klaget over deres opførsel og service...
Pga disse oplevelser kører jeg idag med Telia (i sverige) TDC og
Orange(begge erhvervs forbindelser) og går LANGT uden om sonofon...
En anden sjov detalje... der gik 2 dage før jeg fik fat i en ansvarlig, for
de kunne ikke finde ham... tager jeg fejl eller er det sonofon der har en
pisseirriternde reklame om "multiplan" hvor de ALTID kan finde folk?
Envidere hørte jeg sætningen "de ringer dig op om 5 minutter" 24 gange, men
det skete kun 2 gange... ( TAK Åge - jeg tror du er den eneste i sonofon der
har fattet begrebet "service")

Konklution ; VÆLG IKKE SONOFON

Bare min mening

www.youcom.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-02 19:27

"Youcom.dk IT-service og overvågning" <post@youcom.dk> skrev i en
meddelelse news:3c98b26e$0$87792$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ansvarlig for salt

Noget af et ansvarsområde

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Youcom.dk IT-service~

Dato : 20-03-02 19:45

ja salt.. har sonofon måske ikk een salt afdeling? det er KLART dem der må
have ansvaret for den slags