loade ny side når der trykkes på "Submit"
Fra : Lars Petersen

Dato : 19-03-02 09:51

Hej

Jeg har lovet at finde ud af hvordan man i en "form" kan loade en
ny side når der klikkes på "Submit"-knappen. Den nye side skal
bare indeholde ordlyden "Tak for henvendelsen" eller noget i den
stil.

Da jeg ikke har den store erfaring i java-script henvender jeg
mig til jer.

Kildeteksten kommer herunder:

<head>
<title>MailForm</title>
<script language="JavaScript">

var mailadr = "bla@blabla.dk"

function msg() {
document.mailer.action = "mailto:"
mailtoandsubject = ((mailadr) + '?subject=' +
document.mailer.subject.value);
}

</SCRIPT>
</head>
<BODY BGCOLOR=darkblue>

<FORM NAME="mailer" METHOD="post" ACTION="" ENCTYPE="text/plain"
onSubmit="(document.mailer.action += mailtoandsubject)">
<CENTER>
<TABLE bgcolor=white><TR><TD>
<CENTER>
<TABLE BORDER=0 bgcolor=naviblue>
<CENTER>
<TR>
</TR>
<TR>
<TD>Dit Navn:</TD>
<TD><INPUT TYPE="text" SIZE=45 NAME="name"
onChange="msg(this.form)"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Din Email Adresse:</TD>
<TD><INPUT TYPE="text" SIZE=45 NAME="email"
onChange="msg(this.form)"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Priority:</TD>
<TD>
<SELECT NAME="priority" onChange="msg(this.form)">
<OPTION VALUE="Normal">Normal
<OPTION VALUE="Urgent">Haster!!!
<OPTION VALUE="No Reply Needed">Svar ikke nødvendig
</SELECT></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Emne:</TD>
<TD><INPUT TYPE="text" SIZE=45 NAME="subject"
onChange="msg(this.form)"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Besked:</TD>
<TD><TEXTAREA NAME="message" COLS=38 ROWS=5 WRAP="virtual"
OnChange="msg(this.form)"></TEXTAREA></TD>
</TR>
<TR>
<TD> </TD>
<TD><INPUT TYPE="submit" VALUE="SEND BESKED">
<INPUT TYPE="reset" VALUE="SLET BESKED"></TD>
</TR>
</TABLE>
</FORM>
</TD>
</TR>
</TABLE>

Jeg gætter på at der skal tilføres noget i linjen der hedder
noget med "onSubmit="?

Håber der er nogen der kan/vil hjælpe?

Hilsen Lars

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Johan

Dato : 19-03-02 15:32

> Jeg gætter på at der skal tilføres noget i linjen der hedder
> noget med "onSubmit="?
>
> Håber der er nogen der kan/vil hjælpe?

Bare skriv siden i action="" og lav en side hvor der redirectes til.

mvh

Johan

Fra : Lars Petersen

Dato : 20-03-02 12:32

Johan wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Bare skriv siden i action="" og lav en side hvor der redirectes til.

Tak for forslaget og det virker garanteret. Det jeg var ude efter var
imidlertid den eksakte kildekode da jeg - for at sige det mildt - ikke
fatter en hat af java-script. Jeg havde bare lovet at forhøre mig vedr.
problemstillingen for en bekendt :)

Det var derfor jeg fyrede hele kildekoden af i mit forrige indlæg.

Hilsen Lars

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-03-02 16:29

Hej,

Det er ikke nok at skrive en side i action="". Jeg har samme problem som
Lars Petersen og har prøvet følgende lille eks:

<HTML><HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
<!--
function send()
{
document.page1.action="mailto:my@adr.dk?subject=Mail til mig";
}
//-->
</SCRIPT>
</HEAD><BODY>
<FORM name="page1" action="page2.htm" method="post" onsubmit="send();return
true">
<INPUT type="submit" value="Submit">
</FORM></BODY></HTML>

Ved tryk på submit sendes en mail, men man hopper ikke til page2.htm. Hvis
man fjerner onsubmit="send();return true" fra FORM tag'en bliver der ikke
sendt en mail, men man hopper videre til page2. Det virker som om man ikke
kan begge dele på en gang.

Mvh
Kim Jørgensen