Resette BIOS på Olivetti Echos P120
Fra : Dabbu

Dato : 19-03-02 08:14

Hejsa .

Jeg skal resette BIOS på en bærbar Olivetti Echos P120, da jeg har glemt mit
BIOS-password !

Nogen der ved hvordan jeg gør det ??? Jeg kan intet finde på Olivetti's
hjemmeside .

Mvh
Dabbu

Fra : JSM

Dato : 19-03-02 08:51

"Dabbu" <1@1.11> skrev i en meddelelse news:a76odj$sev$1@sunsite.dk...
> [...]
mit
> BIOS-password !
>
> Nogen der ved hvordan jeg gør det ??? Jeg kan intet finde på Olivetti's

Gå ind på http://www.utilitygeek.com/software/bios/killcmos.shtml og hent
programmet killcmos.
mvh
Jesper

Fra : Rasmus R

Dato : 19-03-02 12:14

det kommer meget an på hvordan det er lavet
men normqlt kan du bare fjerne bios bateriet fra den og lad den stå en ½
times tid eller noget så burde det være væk
hvordan virker det bios ?
booter maskinen slet ikke før den starter op ?? eller kan du komme ind i
DOS/Windows/linux (eller hvad du nu kører af OS) ?

Mvh
Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
or
www.emperial.dk

Fra : Dabbu

Dato : 19-03-02 14:17

"Rasmus R" <Rasmus.riber@biology.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> booter maskinen slet ikke før den starter op ?? eller kan du komme ind i
> DOS/Windows/linux (eller hvad du nu kører af OS) ?

1.) Jeg kan ikke finde biosbatteriet, (husk det er en bærbar) : ( Derfor
håbede jeg en vidste hvor det sad, eller havde link til bundkortsbeskrivelse

2.) Den kan pt ikke finde harddisken, men booter fint fra bootdisk .

Mvh
Dabbu