Jeg mangler eksempler på på IP tables.. hv~
Fra : Bjørn Quist

Dato : 18-03-02 21:35

Hej!

Jeg vil gerne langsomt lære IP TABLES...

Jeg har downloaded SSLUG's bog om sikkerhed.
Jeg har bogen Linux in a nutshell.

Ingen af disse giver nogle små lette eksempler for første-gangs-brugere!

Jeg har søgt på Google (men kun klikket på tilfældige sider, der ikke kunne
hjælpe)..

Er der nogen som kan hjælpe med et link til en side, hvor der lette
eksempler. En beskrivelse af, hvordan man kommer igang med IP Tables .

Har fundet sider med IP Chains - men ikke lette sider om IP tables.

Kan nogen hjælpe mig?

Hvad skriver man (syntaks) hvis man vil spærre for alt trafik
pånær IP Sec (ESP)...
1701/TCP og IP/50
???

Eller: Hcad gør man hvis alt trafik skal spærres ind - på nær til en
web-server på port 80.
???

På forhånd tak!

Bjørn Quist

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 19-03-02 17:13

"Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> writes:

> [...]
> eksempler. En beskrivelse af, hvordan man kommer igang med IP Tables .
>
> Har fundet sider med IP Chains - men ikke lette sider om IP tables.

måske de her:
http://beyond.linuxfromscratch.org/view/cvs/chapter06/firewall.html
http://www.braindump.dk/dk/wiki/?wikipage=IpTables

--