lidt snørklet -IPpakker -helt bar bund
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-03-02 23:17

Jeg har i Delphi med en nmudp-komponent fået til at virke at sende messages
fra en- maskine sendt til en anden på en given port med udp får en process
til til at agere på forskellige meddelser.

Spørgsmålet går nu på:
hvordan sender man sådan en meddelse med udp til en bestemt port fra en
linux?.
Kræver det investering i kylix eller lowlevel programeringskursus i c?

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-03-02 00:24

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> [...]
> linux?.
> Kræver det investering i kylix eller lowlevel programeringskursus i c?

Næppe. De fleste gratis sprog understøtter afsendelse af UDP-pakker. Det
gælder svjv både perl, java. C++, python oma.

Men vil du skrive i et delphi-lignende sprog, er det nok Kylix (ikke at jeg
ved noget om det)...

Rasmus

Of all the things I've lost I miss my mind the most.
- Ozzy Osbourne

Fra : Kent Friis

Dato : 19-03-02 17:44

Den Mon, 18 Mar 2002 23:17:11 +0100 skrev CykelSmeden fra Aalborg:
> [...]
>linux?.
>Kræver det investering i kylix eller lowlevel programeringskursus i c?

Nej, det skulle også kunne klares med netcat...

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : CykelSmeden

Dato : 20-03-02 11:25

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> Nej, det skulle også kunne klares med netcat...

Lyder herligt.
hvad er netcat?

man netcat giver ingen svar

kan nogen evt ryste et kort eks. op hvordan man sender 'hejframig' i en
udppakke til port 3100 på 127.0.0.1?
gerne i perl som jeg alligevel kæmper med at forstå :>)

finn

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-03-02 13:21

"CykelSmeden" <outlookpost@acnord.kh.SLET> writes:

> Lyder herligt.
> hvad er netcat?

Prøv 'man nc' istedet hvis du overhovedet har det installeret. Elelrs
er her et udklip fra manualsiden:

DESCRIPTION
netcat is a simple unix utility which reads and writes
data across network connections, using TCP or UDP proto­
col. It is designed to be a reliable "back-end" tool that
can be used directly or easily driven by other programs
and scripts. At the same time, it is a feature-rich net­
work debugging and exploration tool, since it can create
almost any kind of connection you would need and has sev­
eral interesting built-in capabilities. Netcat, or "nc"
as the actual program is named, should have been supplied
long ago as another one of those cryptic but standard Unix
tools.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 20-03-02 16:30

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> col. It is designed to be a reliable "back-end" tool that
> can be used directly or easily driven by other programs

Det ser ud til at være lige det jeg mangler.
Der skulle vel ikke være nogen som har en AKTIV link hvor den kan hentes til
RH7.x i386 ?

finn

Fra : Kent Friis

Dato : 20-03-02 16:59

Den Wed, 20 Mar 2002 16:30:16 +0100 skrev CykelSmeden fra Aalborg:
>"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

>Det ser ud til at være lige det jeg mangler.
>Der skulle vel ikke være nogen som har en AKTIV link hvor den kan hentes til
>RH7.x i386 ?

Ligger den ikke på CD'erne?

Det er da det program man bruger til en "netcat mail.somewhere.com 25",
når man tester, nu man ikke længere installerer telnet.

Jeg ved at den følger med på CD'erne hos SuSE, og ville da blive meget
overrasket hvis RedHat ikke har fået den med.

Mvh
Kent

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-03-02 18:29

Kent Friis wrote:

> [...]
>
> Jeg ved at den følger med på CD'erne hos SuSE, og ville da blive meget
> overrasket hvis RedHat ikke har fået den med.

Man skal bare huske, at pakken hedder nc under RedHat og ikke netcat.

Rasmus

I'm gonna wear some fake disguise.
-- Mick Jagger

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 22-03-02 18:56

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
overrasket hvis RedHat ikke har fået den med.

> Man skal bare huske, at pakken hedder nc under RedHat og ikke netcat.
Har fundet den-

tusind tak for hjælpen[e]

finn