Discount pc
Fra : guffi

Dato : 18-03-02 23:05

Hej NG.

Er der nogle her i NG der har erfaring med de billige PC'er ( Discount PC )
dem hvor det meste er on board, hvordan kører de hvis vi ser bort fra grafik
og lyd. Er der nogle modeller der er bedre end andre og er der nogle man
skal
holde sig fra. ?

M.V.H. Jens
oz7aev@post4.tele.dk

Fra : oeller

Dato : 19-03-02 00:28

guffi skrev i meddelelsen
<3c966472$0$66967$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
grafik
>og lyd. Er der nogle modeller der er bedre end andre og er der nogle man

Hej Jens,

Min søn købte for at halvt års tid siden en 1ghz AMD Duron discountcomputer
hos et eller andet obskurt baggårdscomputerfirma (kan desværre ikke huske
navnet). Komputeren kostede 3.999,- uden skærm, og jeg var ærlig talt lidt
skeptisk.

Imidlertid må jeg sige at købet ikke har været så ringe endda. Godt nok
måtte vi have skiftet bundkortet på grund af en flækket lydchip, men siden
har der ikke været nogen problemer. Lyden er som den nu engang er på sådan
et kort, men grafikken har faktisk vist sig at være særdeles velfungerende.
Nu er knægten godt nok mest til spil á la Hitman og Delta force der ikke er
de mest 3D krævende, men på disse spil har der ikke været nogen problemer
overhovedet. De penge han havde lagt til side til et godt grafikkort har han
netop brugt til en Italienstur istedet for, så han må vel være godt tilfreds
med grafikken i det hele taget .

Med hensyn til om der er nogen der fungerer bedre end andre, skal jeg ikke
udtale mig om. Jeg tror imidlertid at det er næsten de samme komponenter
(bundkort, chipsæt, processorm.v.) der er i alle maskinerne, så det kommer
vel mest an på om man stoler på leverandørerne. Selv om det ikke rigtig kan
bruges til noget, har jeg tidligere haft meget gode erfaringer med et firma
der hedder B. J. Trading. Så vidt jeg ved udbyder de discount PC'er.

Lige til sidst: Brug de penge du sparer på PC'en til at købe en ordentlig
skærm for! De skærme der følger med discountPC'erne har jeg ikke megen fidus
til. Husk at det er skærmen du sidder og glor på hele tiden. Ikke kabinettet
med indhold .

Vagn

Fra : Thïngmand

Dato : 19-03-02 09:31

> Er der nogle her i NG der har erfaring med de billige PC'er ( Discount
PC )

www.bj-trading.dk ugens tilbud, er en fin maskine til prisen. Den siger i
øvrigt heller ikke så meget.

Men, som der er blevet sagt, køb en ordentlig skærm.