Varmeproblemer?
Fra : Oeller

Dato : 18-03-02 22:15

Hej,
Jeg er ved at stykke en PC sammen der består af en Athlon 1,4ghz TB. Et
soltek SL-75drv4 bundkort og et Geforce 2TI grafikkort.

Nu har jeg flere steder hørt at AMD's Athlon TB'er bliver meget varme. Skal
jeg anskaffe en speciel køler eller hvad?

Hele svineriet plus en CD-rom, en brænder og en 60GB IBM hd kommer i et
Codegen midi tower. m 300w strømforsyning.

--
vh
Oeller

Fra : Razer

Dato : 19-03-02 12:00

"Oeller" <oelergodt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Skal
> jeg anskaffe en speciel køler eller hvad?
Det kommer an på hvad du går efter. Vil du bare have køling til en billig
pris kan det gøres, men det larmer, så det kan godt betale sig at spendere
penge på en gold profil og blæser der er lydsvag.
Du skal regne med at der kommer en HEl del varme fra din cpu som skal væk.
Jeg har selv en Noise Control Silverado der kører på 10V. den kan holde min
XP1700 mede på ca 38-40 grader.
hvis du vil lege lidt kan en Alpha Pal8054T anbefales, og så smider du en
80mm Papst low noise blæser på.
Alle dele kan fås hos www.studiedata.dk
Thomas
Husk Kølepasta........ helst artic silver 3.. expensive men godt.. kan hive
et par grader af toppen...

Fra : Leony

Dato : 19-03-02 12:20

"Oeller" <oelergodt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg flere steder hørt at AMD's Athlon TB'er bliver meget varme.
Skal
> jeg anskaffe en speciel køler eller hvad?

Bare du sørger for at købe en blæser der er "godkendt" til at kunne trække
din TB, det står som regel på blæserne hvor mange cpu Mhz de kan trække.
Hvis du skal overclocke den, så skal du nok se dig om efter en seriøs køler.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/