Digetalt fotokamera til pentium 166, er de~
Fra : Jørn Peter Sørensen

Dato : 18-03-02 20:26

Hej
Jeg har en pentium 166 Mhz, 64 ram, Ati grafik 2Mb, Win 98 og computeren
monteret med PCI indstikskort med USB udgang, er denne samling hardware
overhovedet anvendeligt til at vise billeder med, fra et digetalt kamera,
kan det eventuelt forbedres med mere ram eller bedre grafikkort, eller
hedder det en ny computer, for at det er til at holde ud at arbejde med.
Mvh Jørn

Fra : JSM

Dato : 18-03-02 21:07

"Jørn Peter Sørensen" <joernsoerensen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan det eventuelt forbedres med mere ram eller bedre grafikkort, eller
> hedder det en ny computer, for at det er til at holde ud at arbejde med.

Kommer lidt an på hvad du vil. Hvis du "bare" ønsker at bruge din PC til at
gemme billederne på og evt. lave et slideshow med dine billeder, kan den
vel nok gå an.
Men taler vi om at redigering og retouchering af billeder, a la f.eks.
photoshop eller paintshop pro, så tror jeg du vil finde at den bliver for
langsom at arbejde med. Men prøv da, at hente nogle billeder ned fra nettet
og bearbejd dem på samme måde og med den samme software (det meste findes i
shareware-versioner) som du ville bruge til dine egne optagelser. Så kan du
jo selv afgøre om du synes det går hurtigt nok.

mvh
Jesper