Skifte mellem billeder ved klik?
Fra : Jesper Bork

Dato : 29-01-01 11:15

Hej

Jeg sidder og bakser med mit første hjemmeside-forsøg. Og jeg mangler en
simpel måde at skifte mellem billederne på en side på. Lige nu loades hele
siden igen og det tager vist lidt for lang tid. Hvis du kan hjælpe mig, må
du forklare det grundigt for jeg har ikke den store erfaring med
programmering.

Siden hedder www.fobo.dk og disse sider er sat op:
design>CD hylde
design>telefon
fotografi>arkitektur

På forhånd tak

Jesper

Fra : find clausen

Dato : 29-01-01 15:11

On Mon, 29 Jan 2001 10:14:33 GMT, "Jesper Bork"
<bork@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> siden igen og det tager vist lidt for lang tid. Hvis du kan hjælpe mig, må
> du forklare det grundigt for jeg har ikke den store erfaring med

Det er vist som det skal være.
Man er jo nødt til at hente den side,
hvor billedet ligger ...

Men det var nok lidt nemmere,
hvis man også kunne skifte til næste billede ved,
at klikke på billedet ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-01 00:27

Mon, 29 Jan 2001 10:14:33 GMT, skrev "Jesper Bork"
<bork@mail1.stofanet.dk>:

> [...]
>siden igen og det tager vist lidt for lang tid. Hvis du kan hjælpe mig, må
>du forklare det grundigt for jeg har ikke den store erfaring med

Du kan jo bruge javascript til kun at skifte billederne med istedet
for at linket er en hel side.

Der ligger et på http://smedeparken.mobilixnet.dk under
webdesignhjælp/grafikeffekter.
Det er ikke helt så smart, som det du har, med hensyn til billedskift.

Du kan sikkert finde et på http://www.dynamicdrive.com,
http://www.bratta.com eller en anden side med javascripts.

Men ellers går loadningen da hurtigt nok.

Men...
Er det kun folk, der bruger IE, der må se din side?
Menuen virker kun i IE, ikke i nogen Netscapeversion eller Opera.
I Netscape 4 dropper menuen ganske vist ned, men den viser ikke
siderne, incorrect parameter.

Det skyldes uden tvivl, at du bruger mellemrum i filnavnene og den går
ikke, der må ikke være mellemrum.
Brug underscore istedet for.
Men du får den ikke til at virke i Netscape 6 og Opera alligevel, da
de bruger en anden (mere korrekt) standard.
Billederne på siderne vil derfor heller ikke kunne ses i Netscape,
hvis man kunne komme derind, for der er også mellemrum i filnavnene.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Morten Tovborg

Dato : 30-01-01 15:53

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Der ligger et på http://smedeparken.mobilixnet.dk under
> webdesignhjælp/grafikeffekter.
> Det er ikke helt så smart, som det du har, med hensyn til billedskift.

Jeg har set på dit manuelle slideshow. Kunne man istedet for de der options
have en stribe thumbnails, man kunne vælge fra?
(jeg fatter ikke javascript, så hvis det er simpelt kunne et eksempel lune...)

mvh Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-01 08:49

Tue, 30 Jan 2001 15:52:49 +0100, skrev Morten Tovborg
<tovborg@crc.dk>:

>Jeg har set på dit manuelle slideshow. Kunne man istedet for de der options
>have en stribe thumbnails, man kunne vælge fra?

Her er, hvad jeg er nået frem til:
http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/grafik/slideshow3.htm

Har du nogen spørgsmål til det, så er du velkommen til at stille dem
her.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Morten Tovborg

Dato : 31-01-01 10:35

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/grafik/slideshow3.htm
>
> Har du nogen spørgsmål til det, så er du velkommen til at stille dem

Mange tak. Det er perfekt til mit formål. Da jeg har billeder med lidt
forskellige størrelser laver jeg bare en fast celle (der er tilstrækkelig stor)
de åbner i så ikke teksten rykker frem og tilbage når man skifter billede.
Er det andet script kun til preload? hvis ja ville jeg måske nøjes med
interlaced billeder...

mvh Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-01 11:34

Wed, 31 Jan 2001 10:34:52 +0100, skrev Morten Tovborg
<tovborg@crc.dk>:

>Er det andet script kun til preload? hvis ja ville jeg måske nøjes med
>interlaced billeder...

Nej, det er blandet sammen.
Jeg kan ikke få det til at fungere uden preload.

Om, der er nogen andre, der er dygtigere end jeg er, kan lave det
anderledes, ved jeg ikke, men de skal da være velkomne til at prøve.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.