tautalin på et Asus cuv4x-d dual socket 37~
Fra : Morten@odense

Dato : 18-03-02 18:07

Hej
Er der nogen her der ved om et Asus cuv4x-d dual socket 370, kan køre med
tautalin?

mvh
Morten

Fra : sputnik

Dato : 19-03-02 09:10

On Mon, 18 Mar 2002 18:06:57 +0100, "Morten@odense"
<dont-spam-me@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej
>Er der nogen her der ved om et Asus cuv4x-d dual socket 370, kan køre med
>tautalin?

Det bundkort er jo ikke til tualatin. Så du bevæger dig ind på
modifikations-overdrevet, hvor ingen garanti gælder.

http://www.asus.com.tw/download/manual/mb-man-370.htm

Intel har aldrig påstået at celeron tualatin kan køre dual. Men P3
tualatin skulle kunne.

Tualatin er ikke fcpga, men fcpga2. Dette vedrører 4-5 ben i
cpu-soklen, som er anderledes.

Bundkortet skal modificeres for at køre tualatin. CuV4x har via
chipset. Det gør det endnu mere tvivlsomt.

http://www.dynagaming.com/powerleap/

adapter til 370 er ikke kommet på markedet endnu.

Du kan prøve at kigge i disse forums. Man modificerer bundkort med
440BX og i815 chipset til tualatin:

http://digilander.iol.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=67417&perpage=30&pagenumber=1

mvh

John

Fra : Morten@Odense

Dato : 19-03-02 20:25

tak for dit fyldestgørende svar, jeg vil undersøge sagen ved hjælp af dine
links, tak igen
mvh
Morten