Nyt kort instal.problem
Fra : P.Sørensen

Dato : 18-03-02 17:19

Hej, jeg forsøger at installere et nyt lydkort på mine børns computer. Den
er med W98se, 800 mhz, 128mb ram. Den har INDBYGGET lydkort og grafikkort,
men nu ville vi altså gerne sætte et bedre lydkort i.
Men det vil ikke sige noget. Min mistanke går på det med, at der er et
indbygget kort i forvejen. Er det noget problem? Jeg kan jo ikke tage det
ud, da det sidder fast på bundkortet, men jeg har afinstalleret alt under
"Lyd, video osv." i enhedshåndteringen, før jeg installerede det nye korts
software. Men altså ingen lyd?? Når jeg går i kontrolpanel/lyde, så ser det
ud som om, den tror, der er lyd på, for når jeg vælger èn af standardlydede,
så bliver den ikke "grå", som den ville, hvis der ikke var noget kort, men
derimod sort. Men når man vil prøve pågældende lyd, kommer der altså
alligevel intet.
Hvad er der mon galt??
Preben

--
ps@vestnet.dk

Fra : Thostrup

Dato : 18-03-02 17:26

Du skal højst sansynligt også disable det inden i BIOS'en

Mvh

Thostrup

Fra : P.Sørensen

Dato : 18-03-02 17:47

aha - hvordan gør jeg det??

Preben

Fra : Mogens

Dato : 18-03-02 18:26

On Mon, 18 Mar 2002 17:47:27 +0100, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk>
wrote:

>aha - hvordan gør jeg det??

Tryk på DELETE under opstart for at komme ind i BIOS

Finder "Onboard sound/audio" og disabler det

Genstarter

Mvh Mogens

Fra : P.Sørensen

Dato : 18-03-02 20:59

BINGO! Det var lige det, der skulle til. Tak for hjælpen til alle
involverede.
Preben