Problem med IIS og XP
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 18-03-02 15:32

Min IIS Web-server kommer med fejl, når jeg prøver på at skrive til en
Access database. Det hele virkede da jeg kørte på Win2K pro.

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or
object is read-only.

Jeg har tjekket på mappen og databasen og de er ikke read-only.

Hvad kan være galt?

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-03-02 16:31

> Jeg har tjekket på mappen og databasen og de er ikke read-only.
>
> Hvad kan være galt?

Det er fordi at brugerne skal have skriveadgang til databasen. Højreklik på
din database i wwwroot, vælg security. Giv din bruger fuld adgang så skulle
det virke.

/Martin Helbo

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 19-03-02 18:25

On Mon, 18 Mar 2002 16:31:28 +0100, "Martin Helbo" <helbo@thedude.dk>
wrote:

>Det er fordi at brugerne skal have skriveadgang til databasen. Højreklik på
>din database i wwwroot, vælg security. Giv din bruger fuld adgang så skulle
>det virke.

Ja, det regnede jeg også med, men problemet vedbliver at opstå, så der
er vist noget dybere galt!?

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 19-03-02 21:27

> Ja, det regnede jeg også med, men problemet vedbliver at opstå, så der
> er vist noget dybere galt!?

Min erfaring siger mig, at det skal være en virtuel mappe, der bruges - det
er således ikke nok blot at lave en mappe under wwwroot.

Virtuelle mapper laves via ISS administrationen. Højreklik på
'standardwebsted' og vælg 'ny' > 'virtuel mappe'. Så kommer der en guide,
der hjælper med indstillingerne. Bemærk, at en virtuel mappe kan referere
til en faktisk mappe med en anden placering via et alias.

Kim