Session
Fra : Sandra

Dato : 18-03-02 12:17

Hej igen,

Nu har jeg også problemer med min sessions. Scriptsne kan kun
huske session variablen første gang den bliver kaldt. Hvis man
går ind på siden igen, ved den pludselig ikke hvad det er
længere, selvom der ikke er blevet abandon'ed eller timeout. Det
har virket som det skulle indtil nu. Hvad kan der være galt?

Sandra

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-02 13:52

"Sandra" <studiner2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere, selvom der ikke er blevet abandon'ed eller timeout. Det
> har virket som det skulle indtil nu. Hvad kan der være galt?

Hvis dine sider er hostet hos en udbyder kan det skyldtes at deres maskine
er blevet genstartet mens du har været væk, eller også har udbyderen sat
Session timeouten ned.

--
Jakob Andersen

Fra : Sandra

Dato : 18-03-02 13:58

Tak for forslaget, men det er de ikke..

Jeg tror der er nisser i maskinen

Sandra

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-03-02 19:49

> [...]
> længere, selvom der ikke er blevet abandon'ed eller timeout. Det
> har virket som det skulle indtil nu. Hvad kan der være galt?

Er du sikker på at browseren ikke har slået session cookies fra?

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Sandra

Dato : 19-03-02 09:36

Nej det er jeg faktisk ikke sikker på at den ikke har. Hvordan
tjekker jeg det?

På forhånd tak,

Sandra

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-03-02 11:39

> Nej det er jeg faktisk ikke sikker på at den ikke har. Hvordan
> tjekker jeg det?

Det kommer an på hvilken browser det, er. Men et eller andet sted står der
om du tillader cookies eller ej.

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 20-03-02 12:37

> Nej det er jeg faktisk ikke sikker på at den ikke har. Hvordan
> tjekker jeg det?

IE:

Tools -> Internet Options -> Security -> Custom Level...

Kig under "per-session cookies".