Win 98 og mandrake på samme tid!
Fra : Peter Hansen

Dato : 18-03-02 11:03

Er det muligt at køre de to sammensætninger med hinanden, på 2 partioner?
Hvis ikke, er der så et andet linux som virker sammen med win 98?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-03-02 12:48

On Mon, 18 Mar 2002 11:02:58 +0100, Peter Hansen wrote:

> Er det muligt at køre de to sammensætninger med hinanden, på 2
> partioner? Hvis ikke, er der så et andet linux som virker sammen med win
> 98?

Du kan bruge vmware [1], der laver en virtuel maskine. Dvs. du kører en
virtuel maskine oven på linux. På denne virtuelle maskine kan du ligge
alverdens software på. Denne er desværre proporitær.

Der findes også wine [2], som gør så du kan køre windows programmer, men
det er begrænset hvor mange man kan afvikle af dem.

[1]: http://www.vmware.com
[2]: http://www.winehq.com

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 13:02

Bo Simonsen skrev:

>Du kan bruge vmware

Men det er ikke to separate installationer på hver sin partition.
Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg ved ikke nok til at svare.
Foreløbig har jeg kun lært at lave dobbelt installation hvis der
skal benyttes en floppy til at starte Linux (Redhat 7.2), men det
er nemt nok og fungerer problemfrit (med Win2000).

Da jeg forsøgte at lave en dobbeltboot, virkede det
tilsyneladende fint, og jeg fik en prompt med to valgmuligheder:
DOS og Linux. Desværre vendte man straks tilbage dertil når man
valgte DOS, og det krævede specialværktøjer (DOS' fdisk meldte
bare non-dos-partition hele tiden) at komme af med Linux igen.

--
Bertel

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 19-03-02 07:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> Men det er ikke to separate installationer på hver sin partition.
> Det kan sagtens lade sig gøre,

Suse 7.3 ( nr 8 kommer til maj) spørger under instaleringen om der skal
være andre operativsystemer. Vil man beholde win 98 kræver det blot et
museklik. Linux laver en bootdiskette man skal bruge når man vil åbne
linux. Win forbliver på harddisken og booter op ved start hvis
linuxdisketten ikke sidder i floppy.

Det er_meget_simpelt!

Men hvem gider at have windows når man kan få linux på hele sin harddisk?

Hilsen Claus Larsen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-03-02 12:57

Peter Hansen wrote:

> Er det muligt at køre de to sammensætninger med hinanden, på 2
> partioner?
<kreativt snip>

Ja, det er muligt med alle distributioner.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : DUdsen

Dato : 18-03-02 13:56

Peter Hansen wrote:

> Er det muligt at køre de to sammensætninger med hinanden, på 2 partioner?
> Hvis ikke, er der så et andet linux som virker sammen med win 98?

MAndrake har det fint med at dual boote med win98 instalations prgramet
tager sig tilog med selv af at sætte det op og du får adgang til din
windows patition fra linux.

Fra : GlenK

Dato : 18-03-02 19:21

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> wrote in message
> Er det muligt at køre de to sammensætninger med hinanden, på 2 partioner?
> Hvis ikke, er der så et andet linux som virker sammen med win 98?

Så let som det kan blive

der findes 100 vis af howtoes på Google, så kig der

Det gode ved Mandrake er at den selv finde eks. win98, under install, så du
skal faktisk bare installere win98 først, og derefter mandrake, og så skulle
det virke uden problemer.

/GLen K