Bærbar til under 10000 - hvilken ???
Fra : Dalle

Dato : 18-03-02 10:41

Hej

Jeg står og skal bruge en bærbar computer, mest til internet, nogle små spil
og så skrive.

Jeg har ikke råd til at ofre mere end max 10000 - hvad kan anbefales og hvad
skal jeg kigge efter.

Svar gerne her i gruppen eller på jan@surfmail.dk

Mvh

Jan

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 18-03-02 10:59

On Mon, 18 Mar 2002 10:40:43 +0100, "Dalle" <dalvang@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>og så skrive.
>
>Jeg har ikke råd til at ofre mere end max 10000 - hvad kan anbefales og hvad

Jeg vil klart anbefale dig at spare op et par måneder mere, og købe
noget en tand bedre. F.eks. en Dell Inspiron 2500. De sidste par
tusinde gør en hel del...

Fra : scn

Dato : 18-03-02 11:00

"Dalle" <dalvang@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c95b6c5$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> og så skrive.
>
> Jeg har ikke råd til at ofre mere end max 10000 - hvad kan anbefales og hvad

Ifølge www.edbpriser.dk er der 3 muligheder:
Acer TravelMate 212TX (WinME) (runder dog de 10.000,- incl fragt)
Sony VAIO QR10 (WinME UK)
Sony VAIO QR10 (WinME)

Pas på med WinME.
Der er ikke det bedste produkt MS har lavet....

Sony VAIO har kun 13,3" skærm opløsningen er 1024x768
Acer TravelMate har 14,1" skærm opløsningen er 1024x768
Det er problematisk at skifte opløsning på fladskærme (har jeg ladet mig fortælle)

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Leony

Dato : 18-03-02 11:23

> [...]

spil
> og så skrive.
> Jeg har ikke råd til at ofre mere end max 10000 - hvad kan anbefales og

Det er svært at finde en bærbar til de penge.
Du kan derimod få en stationær der er toppen af poppen til de penge.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Claus

Dato : 18-03-02 14:28

> Det er svært at finde en bærbar til de penge.

Ja.

> Du kan derimod få en stationær der er toppen af poppen til de penge.

Ahhh... "toppen af poppen" ligefrem? Man kan få en nogenlunde standard
maskine for kr.10K. Ikke noget vildt. Skal man have noget vildt skal der nok
ofres ca.5K mere (godt grafikkort, hurtigt/mere RAM og en hurtig CPU). Men
det var nu lige et sidespring væk fra den bærbare.

Claus

Fra : Arcana

Dato : 19-03-02 03:46

"Claus" <claus@mssn.dk> skrev i en meddelelse

> Ahhh... "toppen af poppen" ligefrem? Man kan få en nogenlunde standard
> maskine for kr.10K. Ikke noget vildt. Skal man have noget vildt skal der
nok

Hvis det KUN er boxen vi snakker om, vil jeg da påtage mig at skrue en
meeeget pæn PC sammen for 10.000.- Men selvfølgelig, hvis der skal skærm og
alt det løse med, så kan det hurtigt komme op i det dobbelte.

/arcana

Fra : Leony

Dato : 19-03-02 12:11

> [...]

> ofres ca.5K mere (godt grafikkort, hurtigt/mere RAM og en hurtig CPU). Men
> det var nu lige et sidespring væk fra den bærbare.

Grunden til at jeg sagde toppen af poppen skyldtes 2 ting:
1) Hellere overdrive end at være kedelig.
2) Hvis man kun vil ofre 10000 kr på en bærbar, så kan man ikke have de helt
store krav til specifikationerne.

Jeg vil da til enhver tid holde på at du kan få en ganske glimrende
all-round maskine til 10000 kr. Det er klart at du ikke får en maskine med
det nyeste grafikkort og den hurtigste P4, men den vil da kunne klare noget
spil, tekstbehandling, internet og hvad man nu ellers kunne finde på.

Fra : Kasper

Dato : 18-03-02 16:02

> Jeg har ikke råd til at ofre mere end max 10000 - hvad kan anbefales og
hvad
> skal jeg kigge efter.

Jeg har en brugt, hvis det var noget...
For specifikationer, mail mig.

Kasper

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 18-03-02 16:41

Prøv at se på edbpriser.dk under spotmarked. Der har de nogle bærbare til
under 10000.

Mvh Christoffer

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 19-03-02 16:49

It seems Christoffer Gæmelke wrote:
> Prøv at se på edbpriser.dk under spotmarked. Der har de nogle bærbare til
> under 10000.

Og det er rent guf hvis man kan "leve" uden floppy/cdrom. Rigtig lækker
notebook.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Søren

Dato : 19-03-02 18:03

Jeg har set et rigtigt godt tilbud hos Noteman.dk til bare 600 mere end dit
max-beløb:

Intel Celeron 1000 MHz processer
14.1" TFT XGA farveskærm 1024 x 768
128 MB SDRAM
15.0 GB harddisk
8 x speed DVD drev
Indbygget 56K modem/fax
Indbygget 10/100 Mbit Ethernet
Li-Ion batteri
Kr. 10595,-
Hvis man vil have lidt ekstra ram sælger han 128 ekstra for 998,-

DISCLAIMER - jeg har intet med denne virksomhed at gøre.

Held og lykke med jagten Søren