Lamisil mod svamp i tånegl MEGET dyr.
Fra : up

Dato : 18-03-02 02:26

En bekendt af mig har fået svamp i nogle tånegle og lægen ordinerede Lamisil
som tabletkur. Den skal tages i ca. 3 mdr. og koster omkring 2500 kr.

Er der mon en eller anden som kender en webadresse hvor man kan sammenligne
priser på medicin? Hvis det er billigere i udlandet, bliver det så beskattet
når det krydser grænsen, så man er lige vidt?

På forhånd tak for evt. svar.
Mvh up

Fra : Arcana

Dato : 18-03-02 02:28

"up" <ingen@anonym.mail.dk> skrev i en meddelelse

> En bekendt af mig har fået svamp i nogle tånegle og lægen ordinerede
Lamisil
> som tabletkur. Den skal tages i ca. 3 mdr. og koster omkring 2500 kr.

Får han ikke tilskud fra sygesikringen som alle andre?

/arcana

Fra : Suzanna Ipsen

Dato : 18-03-02 10:35

> [...]
> beskattet
> når det krydser grænsen, så man er lige vidt?

Man kan godt bruge atamon. Det er billigere og ret godt!
Suzanna

Fra : Fluffy

Dato : 18-03-02 20:33

Suzanna Ipsen <suzanna.ipsen@vip.cybercity.dk> skrev > >
> Man kan godt bruge atamon. Det er billigere og ret godt!
> Suzanna

Brug aldrig Atamon mod hårdnakkede svampeangreb!!!
Atamon kan slå et let svampeangreb i udbrud ned, men mod de mere hårdnakkede
former (f. eks. neglesvamp) er det uanvendeligt.
Lamisil i tabletform er svjv den mest effektive kur mod de rigtig seje
svampenagreb, og ja, det er dyrt, men det er det værd. (iøvrigt betaler
Danmark halvdelen, medmindre de har lavet om på reglerne fornyligt).
Jeg har selv hele livet, indtil for 8 år siden været plaget af en usædvanlig
resistent og ubehagelig fodsvamp, som alverdens atamonbade og diverse
svampemidler på cremeform ikke havde den ringeste indvirkning på. Og det er
ikke særlig lækkert at rende rundt med et par fødder man ikke tør vise frem
i dagslys, fordi de ser nogenlunde ligesådan ud som de slemme
psoriasistilfælde....Ikke bare mellem tæerne, men over hele foden, og til
sidst også hele den ene håndflade. Bvadr(
3 mdrs. lamisilpillekur tog knækken på det, og jeg har ikke set noget til
det siden.

Fra : up

Dato : 18-03-02 23:04

> Suzanna Ipsen <suzanna.ipsen@vip.cybercity.dk> skrev > >

Tak for rådet, som jeg kender, men Atamon kan bruges til lettere angreb,
hvorimod som Fluffy skriver (tak for den gode beskrivelse Fluffy), er der
tale om angreb i negle, og så skal der andre hårdhændede metoder til.

Tak for svar også fra Arcana (hurtigt svar må jeg sige), som har ret i at
der måske kan blive tale om tilskud - det vides ikke endnu, apotekets
hjemmeside fortæller ikke noget om hvilke medicin som kvalificerer sig til
det, men det finder vi ud af.

Jeg er dog stadig interesseret i evt. webadresser hvis nogen kender til
dem.

Mvh up

Fra : Scooby_Doo

Dato : 01-06-03 10:55

"up" skrev d. 18-03-02 02:26 dette indlæg :
> [...]
beskattet
> når det krydser grænsen, så man er lige vidt?

Jeg har brugt Lamisal.

Jeg fik tilskud fra Danmark, jeg mener de betaler 50% af udgiften.

Men for mit vedkommende virkede det ikke.

Så det er ikke et mirakel for alle man får i hånden, men det kan være
det virker på dig.

Held og lykke

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-06-03 16:58

Scooby_Doo wrote:

> http://www.kandu.dk/

Sorry, når du er derfra, kan I alt bedre selv..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Mari

Dato : 01-06-03 22:20

"Scooby_Doo" <Scooby_Doo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Lamisil

http://ate.netdoktor.com/dk/neglesvamp/answers.asp?QID=259123&CID=502

http://www.neglesvamp.dk/

Lægemiddelkataloget - m/priser
http://www.lk-online.dk/

Fra : Felix

Dato : 02-06-03 00:55

On Sun, 01 Jun 2003 09:55:01 GMT, Scooby_Doo wrote:

>Så det er ikke et mirakel for alle man får i hånden, men det kan være
>det virker på dig.

Det bedste middel mod negle- og fodsvamp og lignende, er Atamon
som bruges i madlavningen til konservering.

Det påføres (ufortyndet) de berørte områder morgen og aften. Det
virker ret hurtigt, men især fodnegle vokser langsomt. Så der kan
snildt gå et halvt år før en fodnegl er blevet pæn igen.

Da jeg selv havde problemet (efter en brækket storetå) brugte jeg
en tom forstøverflaske fra noget skærmrens. Forstøverflasken gør
det nemt at påføre Atamonen under neglen.

Samlet udgift er under kr. 50,- og uden belastning af det
offentlige system.

Jeg mener at Carsten Vagn-Hansen fra "Spørg om sundhed" engang
har givet dette gode råd. Men jeg kan ikke længere finde det når
jeg søger på: <http://www.dr.dk/P4/sundhed/index.shtml> Der
kommer en serverfejl, men prøv selv.

m. v. h.