"I USA koster båndbredde ingenting"
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-03-02 23:42

http://www.kingwoodcable.com/johno/2k1/fi/bill.jpg

Lær.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : TBC

Dato : 17-03-02 23:47

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c951b90.43600804@news.tele.dk...

> Lær.

.....Forhåbentligt da ikke noget af "We will take whatever further action is
necessary to collect payment"

Jeg ser straks TDC i nært samarbejde med overarmetatoverede HA rockere, og
Orange med men in black

....Man bliver helt jo helt svedig... U ha da

TBC

Fra : TBC

Dato : 17-03-02 23:53

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.kingwoodcable.com/johno/2k1/fi/bill.jpg

Hmm, det må da vist have været lidt mere en end xDSL forbindelse med alle de
MB han/de har skrabet til sig.

Hvor hurtig en forbindelse skal man have for at det overhovedet er muligt at
rane så mange MB til sig på 30 dage ?

TBC

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-03-02 00:11

TBC wrote:

<snip>
> [...]
>
> Hvor hurtig en forbindelse skal man have for at det overhovedet
> er muligt at rane så mange MB til sig på 30 dage ?

Det svarer vist til ca. 740 Kbit/s, så det kan vel klares med en
1Mbit linie der kører i døgndrift...

- correct me if I'm wrong, matematik er ikke min stærke side

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Simon Skals

Dato : 18-03-02 00:13

It seems TBC wrote:
> [...]
>MB han/de har skrabet til sig.
>
>Hvor hurtig en forbindelse skal man have for at det overhovedet er muligt at

~750 kbit/s kan skam gøre det, så det kan man snildt mønstre med
ADSL i Danmark.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-03-02 00:30

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ~750 kbit/s kan skam gøre det, så det kan man snildt mønstre med
> ADSL i Danmark.

Summa summarum .... det er da en efterregning, der vil noget.

Hr. Bjørn

Fra : TBC

Dato : 18-03-02 00:44

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Summa summarum .... det er da en efterregning, der vil noget.

Yep !, lad tanken stå et øjeblik og være til skræk og advarsel til alle dem
der overvejer MB afregning med BredBånd løsningen, OG har unger derhjemme.

Hvis de ikke med sikkerhed har styr på ungen (kazaa el. lign.) kan det
åbenbart blive en DYR unge !

TDC tilbyder godt nok kun MB afregning på en 256/128 løsning, men eftersom
de ~750 kbit/s ville blive > 70.000 kr med 30 øre/mb, ville en 256/128 i
allerværste tilfælde teoretisk kunne snige sig op i retning af 35000 kr med
en BB løsnig med MB afregning

TBC

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-03-02 01:06

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Yep !, lad tanken stå et øjeblik og være til skræk og advarsel til alle
dem
> der overvejer MB afregning med BredBånd løsningen, OG har unger derhjemme.

.....omvendt kan det også UNDERBYGGE en kommende MB-afregning fra HELE
striben af ISPére, såfremt der ikke snart kommer overskud på
afregningen...på grund af "voldbollere" i x-load-sammenhæng.......jvf.
diverse indlæg i tidligere dages aviser......

Hr. Bjørn

Fra : TBC

Dato : 18-03-02 01:25

> ....omvendt kan det også UNDERBYGGE en kommende MB-afregning fra HELE
> striben af ISPére, såfremt der ikke snart kommer overskud på
> afregningen...på grund af "voldbollere" i x-load-sammenhæng

- Vig bort ! (og skam dig at skræmme folk på så grufuld vis !

>.......jvf.
> diverse indlæg i tidligere dages aviser......

Nogle links ? ...det havde jeg ikke været bekendt med som værende et større
overordnet problem.
Troede at det blot handlede at de mindste konfigurationer var prissat for
lavt ifht etablerring, hardware, drift og vedligeholdelse, men at de større
forbindelser rent faktisk gav overskud

TBC

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-03-02 01:41

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> - Vig bort ! (og skam dig at skræmme folk på så grufuld vis !

Een forstår dig godt.........men ikke destomindre er det en potentiel
mulighed.

> Nogle links ?

Nope - Det er "samlet sammen" ved alm. læsning af diverse indlæg fra
forskellige store virksomheder omkring deres overordnede indtjening.

Dagbladet Børsen bringer af og til artikler fra slige virksomheder og
omhandler interviues med adm. direktører / divisions direktører......

Hr. Bjørn

Fra : Charbax

Dato : 18-03-02 09:26

Så er man nok også åndsvag at tilmelde sig et ISP som kun inkludere 2gb per
månede og fakturere 56 øre per ekstra megabyte.

tjek hellere http://www.any-dsl.com/availability_res.htm (39 dollars = 320
kroner per månede dog er det tror jeg lidt uklart hvor meget båndbredde man
får)

eller http://www.any-dsl.com/availability_T1.htm står der om 45mbit/s
dedikeret båndbredde. 699$ = 5600kr per månede... med 45mbit/s dedikeret kan
man overføre 14580 gigabytes data per månede, hvis man altså ved hvordan man
kan udnytte sådan båndbredde, f.eks. hvis man har forstand på
video-on-demand og tager sig sammen for at sælge videoer til folk på nettet,
da 200megabytes kun koster 0,0095 dollars = 7,6 øre kan man sgu levere skide
billigt Video-On-Demand, hvis man altså har forstand på at udnytte
båndbredde.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-03-02 10:17

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>tjek hellere http://www.any-dsl.com/availability_res.htm (39 dollars = 320
>kroner per månede dog er det tror jeg lidt uklart hvor meget båndbredde man
>får)

Det er kun $39,95 de første 6 måneder. Herefter er prisen $49,99. Der
er 1 års opsigelsesfrist (det koster $109,99 at sige op i utide, hvis
man flytter eller midlertidigt vil afbryde den). Du skal derudover
nogle steder betale et "telco fee" ved oprettelsen.

Visse steder (f.eks. lejligheder) kræves ekstra betaling for større
kabelarbejder.

Hastigheden varierer fra område til område (men prisen er fast). Max.
downloadhastighed er 1,5 Mbps, upload 128 kbps. Hvis din linie kun
kan klare 128/128, skal du altså stadig betale $49,99.

Med andre ord: det er nogenlunde samme pris som herhjemme (1,5M/128k
koster 630 kroner hos Tiscali).

>eller http://www.any-dsl.com/availability_T1.htm står der om 45mbit/s
>dedikeret båndbredde. 699$ = 5600kr per månede...

Prisen er kun for 1,5 Mbps.

Bemærk at der står "Multiple port speeds of up to 45Mbps provides
scalable protection for your company's Internet access investment".

Så du starter altså med at betale $699 for 1,5 Mbps. Hvis det så
ikke er nok, kan du kaste en masse ekstra penge efter det, og så
kan du få op til 45 Mbps.

Mvh.
   Klaus.

Fra : John Hinge

Dato : 18-03-02 14:05

On 18 mar 2002 Klaus Ellegaard was heard to say:

> Så du starter altså med at betale $699 for 1,5 Mbps. Hvis det så
> ikke er nok, kan du kaste en masse ekstra penge efter det, og så
> kan du få op til 45 Mbps.

Og hvis man endelig begynder at høvle 20-30 Gigs afsted sådan
hele tiden, så er jeg ret overbevist om at de kommer efter en med
den store regningshammer :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Charbax

Dato : 18-03-02 15:45

ok, du har så måske godt tjek på tingene, men der må være en masse udbydere
i USA, selvom de ser ud til at gå faillit de fleste, måske skulle man søge
rundt lidt om priserne på
http://directory.google.com/Top/Regional/North_America/United_States/New_Yor
k/Business_and_Economy/Internet/Access_Providers/ eller noget... selvom
@Home er død, er jeg ret sikker på man skal kunne finde noget måske endda
ægte-bredbånds internet i USA for billigere end 56øre per megabyte eller
25øre per megabyte for nu at slå TDC's megabyte-pris eller ned under 1krone
per 200megabytes for nu at gøre Video-On-Demand for noget sandsynligt og
modsat de fleste skeptikeres overbevisning, en fornuftig investering.

Fra : Charbax

Dato : 18-03-02 15:48

> eller ned under 1krone
> per 200megabytes

jeg mente nok under 1$ per 200-megabytes, hvs jeg mener er ca. en halv times
DVD-agtig kvalitets Video-On-Demand = ca. 1mbit/s Mpeg4-video.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-03-02 15:55

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>ok, du har så måske godt tjek på tingene, men der må være en masse udbydere
>i USA,

Yep, men langt hovedparten gensælger de store selskabers produkter.

En udbyder i USA er ofte et administrationsselskab, der køber mail af
én "grossist", TV/DSL-last-mile af en anden, båndbredde af en tredie
og news af en fjerde. Dette kombineres så til et samlet produkt, som
udbyderen så sælger i et specifikt lokalområde. Udbyderen laver altså
ikke rigtig noget teknisk selv.

I øvrigt er shared media enormt udbredt i USA, og det er ikke kendt
for nogen nævneværdig kvalitet i særligt mange distrikter.

> [...]
>per 200megabytes for nu at gøre Video-On-Demand for noget sandsynligt og
>modsat de fleste skeptikeres overbevisning, en fornuftig investering.

Det skal du ikke regne med. Internetforbindelser koster altså penge.

Du kan finde mange udbydere, der er enormt billige pr. måned. Til
gengæld er der så grænser på antal downloadede megabytes pr. dag,
og selv @Home havde en grænse på news (noget med 3 GB pr. 3 dage
hvis jeg husker rigtigt).

Endvidere er kvaliteten af internetydelser i USA ofte langt under
det, man ser herhjemme. På samme måde som telefoni i øvrigt er det.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Mig

Dato : 18-03-02 12:08

Et ord... FLATRATE!!! (er det 2 ord? ;)

Fra : TBC

Dato : 18-03-02 12:26

"Mig" <nifoNOSPAM@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Et ord... FLATRATE!!! (er det 2 ord? ;)

Det er ihvertfald et godt ord, som det sikkert vil være meget svært at vænne
folk fra igen

TBC

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 18-03-02 13:29

It seems Daniel Stjernholm wrote:
> http://www.kingwoodcable.com/johno/2k1/fi/bill.jpg
>
> Lær.

Den fulde historie: http://gisol.org/gisol/11/a.html

Ahhhhh. Google !

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-02 14:36

Soeren Schroeder skrev:

> [...]

Det har jeg nu gjort - takket være Søren.

>Den fulde historie: http://gisol.org/gisol/11/a.html

>Ahhhhh. Google !

Ahhhhh. Søren !

--