adgang nægtet !!!
Fra : GC

Dato : 17-03-02 19:36

Jeg har installeret FreeBSD 4.5 unden nogen standard ports eller pakker
men med samba 2.2.3a + webmin.
Til fil/printer delingen i windows netwærk.

Jeg har brugt encrypted password.

Alt ser ud til at virke fint, jeg kan se alle mine delte mapper
fra de rigtige win-maskiner.
og jeg kan udskrive på printeren.

men hvis jeg prøver på at skrive til drevene får jeg en "adgang nægtet or
drive full"
(drevet er ikke fuld).

Alle "shares" er sat op med både læse og skrive adgang.

Hvad dæ... har jeg overset ????

mvh
GC

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-03-02 13:21

On Sun, 17 Mar 2002 19:35:30 +0100, GC wrote:

> [...]
> rigtige win-maskiner.
> og jeg kan udskrive på printeren.
>
> men hvis jeg prøver på at skrive til drevene får jeg en "adgang nægtet

Tjek hvilken bruger samba kører som. Dernæst tjek om han har adgang til
at skrive i de valgte bibloteker. (plejer normalt at køre som root, men
bsd er ikke lige min baghave... eller hvad man nu siger).

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : GC

Dato : 18-03-02 14:45