Sende data fra C++ program til webside
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 17-03-02 19:25

Hej,

Jeg skal have lavet et program i C++, der opsamler data fra en
microcontroller, behandler det, og sender det videre til en webside med en
kommando ala www.etellerandet.dk/data.php?w=data1&x=data2 hvor data1 og
data2 er de behandlede data.

Er der nogle der har et godt link til, hvor der står noget om dette (har
søgt) eller måske endda har et eksempel eller en titel på en bog :)

Mvh

Peter Skjelbo

--
VIND et Kodak Advantix Preview kamera på www.eaid.dk - klik på konkurrence
og svar på tre simple spørgsmål

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 17-03-02 19:30

On Sun, 17 Mar 2002 19:25:13 +0100
"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@eaid.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogle der har et godt link til, hvor der står noget om dette (har
> søgt) eller måske endda har et eksempel eller en titel på en bog :)

Et helt eksempel kan det ikke blive til, men et lille hint.

Du kan kalde wget med den pågældende adresse, og husk så lige at lav noget
validering af en slags så det ikke er alle og enhver der kan gå ind og
sende data til din side.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Anders Borum

Dato : 17-03-02 21:59

Hej Peter.

Her har du et eksempel hvor du kan lave super-enkle
http-forespørgsler i win32. De relevante funktioner
er i http.c og http.h, mens de andre filer er mere
eller mindre nødvendige for at kunne oversætte
skidtet. Der skal dog stadig lige pilles lidt med
filerne før det oversætter, men det bude være til
at overse.

Det ligger i filen http://www.palmin.dk/http.zip

Held og lykke med projektet.

Hilsen Anders