Hvad kan man se?
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 17-03-02 18:33

Hejsa

Jeg har et problem med en gut, som bliver ved med at fylde nedladende
bemærkninger i en gæstebog, og det vil jeg gerne have gjort noget ved.

Hvor meget kan jeg gennem PHP få at vide om ham (og hans maskine)... og er
det i det hele taget nok til at kunne sætte en blokering op (hvis han ikke
f.eks. har en fast IP-adresse)?

/Thomas

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-03-02 20:48

On Sun, 17 Mar 2002 18:33:24 +0100, Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
>
> Hvor meget kan jeg gennem PHP få at vide om ham (og hans maskine)... og
> er det i det hele taget nok til at kunne sætte en blokering op (hvis han

Kan du ikke bare slette dem. Han bliver vel træt af det i længden. Selv
om han ikke har fast ip vil de to første blokke være det samme hvis han
vel at mærke bruger den samme udbyder. Du kan fx sætte dit script til at
sende dig en sms hver gang en med hans isp skriver i bogen, og slette den
med det samme hvis det er ham.

Med venlig hilsen Esben

Fra : martin madsen

Dato : 18-03-02 01:17

Thomas Lindgaard skrev:

> [...]
> det i det hele taget nok til at kunne sætte en blokering op (hvis han ikke

Hvis du er så heldig, at han bruger den samme browser, hver gang han generer
dig, så kan du proppe en specifik cookie i hans browser. Hver gang en person
så prøver at skrive et indlæg i gæstebogen, tjekker du først lige, om hans
browser har denne cookie. Hvis det er tilfældet, kan du jo generer ham
tilbage, som du lyster. F.eks. ved at give ham beskeden "Dette indlæg var
for dårligt og er blevet kasseret", efter han klikker på "Send indlæg".

Problemet er nok lidt at få tildelt cookie'en til den rette person. Giv
f.eks. alle besøgende en cookie, som har en unik værdi, og gem samtidig
denne værdi sammen med indlæget i gæstebogen (skjult selvfølgelig). Når du
så ser et irreterende indlæg, kan du med det samme se, hvilken værdi af
denne cookie, du skal blokere for. Sørg for ikke at overskrive den
irreterende persons cookie...

Mvh martin