K7S5A og silent viking
Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-03-02 18:22

Jeg har samlet en pc med en duron 1300 i et K7S5A, men
den vil ikke boote. Alle blæsere kører (gfx, power, køler) og
jeg kan høre at disken starter op og tastaturet blinker lige kort,
men så sker der ellers ikke mere.

Systemet består i al sin enkelthed af følgende:
K7S5A m. lan
Duron 1300
Silent Viking
128 MB SDRam Pc133
20 GB disk
Floppy
Codegen 6039

Jeg lurer lidt på om det skyldes at bios ikke kan se at der er en
blæser på cpu-køleren. Vikingen kører jo med bare 2050 RPM.
Jeg ved at det kan være et problem med andre bundkort, men
er der nogen der kan fortælle mig om det også gælder K7S5A?
Hvis det gør, er det så muligt at slå det fra i bios, eller er det
fixet i nyeste bios?

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-03-02 18:23

> Systemet består i al sin enkelthed af følgende:
> K7S5A m. lan
> Duron 1300
> Silent Viking
> 128 MB SDRam Pc133
> 20 GB disk
> Floppy
> Codegen 6039

Ups - der er selvfølgelig også et grafikkort; Innovision Tornado
MX400.

/Jakob

Fra : Claus MC

Dato : 17-03-02 23:01

"Jakob Jeppesen" <pause@acoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Ups - der er selvfølgelig også et grafikkort; Innovision Tornado
> MX400.

Jep - og det plejer at være det, der ikke er skubbet rigtigt ned i
AGP-porten !

/Claus

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-03-02 10:12

> Jep - og det plejer at være det, der ikke er skubbet rigtigt ned i
> AGP-porten !

Det tror jeg desværre ikke, for jeg har haft pillet monterings
pladen af grafikkortet for og se om jeg kunne presse det
længere ned, hvilket ikke var muligt.
Plejer der ikke også at komme en fejlmeddelelse i form af bip
fra bundkortet, hvis den er gal med grafikkortet?

Men jeg vil da prøve med et andet agp kort og et gammelt pci
kort - for en sikkerheds skyld.

/Jakob

Fra : René Nielsen

Dato : 18-03-02 12:35

Hej

Har lige haft samme problem, bare med et K7S6A, og der prøv jeg også med at
tage et andet grafikkort og hele masse andet, det der løst problemet for mig
var da jeg tog CPUen ud og satte den i igen, du må ikke spørge mig hvorfor
det virke men det var det eneste jeg ikke havde prøvet til sidste.

René

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-03-02 14:14

"René Nielsen" <rbn@jubiipost.dk> skrev:
> [...]
> tage et andet grafikkort og hele masse andet, det der løst problemet for mig
> var da jeg tog CPUen ud og satte den i igen

Det har jeg skam allerede prøvet uden held.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-03-02 23:52

> [...]
> Plejer der ikke også at komme en fejlmeddelelse i form af bip
> fra bundkortet, hvis den er gal med grafikkortet?

Og så var det søreme det som var galt alligevel. Selvom grafik-
kortet faktisk var monteret og skuet fast i kabinettet, sad det
åbenbart ikke langt nok nede i bundkortet alligevel. Bundkortet
har simpelthen været bukket under presset fra grafikkortet, men
det var altså ikke nok til at hoppe helt på plads.

Tak til Claus for hjælpen! (og til jer andre for input

/Jakob

Fra : Claus MC

Dato : 21-03-02 11:39

> Tak til Claus for hjælpen! (og til jer andre for input

Det var så lidt Jeg er glad for, at du fandt en løsning !

/Claus