DDA Folketælling 1801
Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 17-03-02 17:47

DDA oplyser, at CD-rom med 1801-tællingen er udsolgt.
Den CD-rom man sælger for øjeblikket er DDD3. Materialet på DD1 og DDD2
indgår i DDD3 pånær de 1801-tællinger, der var med på disse CD-ere. DDA
oplyser, at man tidligst til næste år udsender en Cd-rom med disse data.

Jeg var så naiv at tro, at DDA bare kunne brænde en CD-rom med
1801-tællingen efter behov men får oplyst, at det er for dyrt. Er der en i
gruppen, der kan "låne" mig en 1801-tælling eller brænde mig en. Jeg vil
selvfølgeligt betale for det - og også gerne betale evt. licens til DDA, så
der ikke bliver tale om piratkopiering.

Med venlig hilsen
Jørgen Ladegaard
mail to: ladegaard@businesspartner.dk
homepage: www.businesspartner.dk

Fra : Poul Andersen

Dato : 17-03-02 19:43

"Jørgen Ladegaard" <ladegaard@businesspartner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppen, der kan "låne" mig en 1801-tælling eller brænde mig en. Jeg vil
> selvfølgeligt betale for det - og også gerne betale evt. licens til DDA,

Da jeg er medlem af DIS-Danmark, har jeg den CD du nævner. Vi fik den gratis
for nogen tid siden.
Men indtastningerne ligger altså også på nettet: www.sa.dk , hvor
datakvaliteten hele tiden forbedres og ajourføres i forlængelse af
korrekturlæsninger og deraf følgende rettelser.
VH Poul

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 17-03-02 21:03

On Sun, 17 Mar 2002 17:47:18 +0100, Jørgen Ladegaard wrote:

> [...]
> vil selvfølgeligt betale for det - og også gerne betale evt. licens til
> DDA, så der ikke bliver tale om piratkopiering.

Hej,

Inden du gør noget forkert vil jeg lige sige at du har lov til
at låne en original CD og selv lave dig en kopi til eget brug.

Men du må ikke få en anden til at lave dig en kopi.

Licensbetaling er der ingen forpligtigelse til.

Se også
http://www.ophavsret.dk

Mvh,
Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/