Mac PC virker ikke paa langt netkabel
Fra : Michael Andreasen

Dato : 17-03-02 17:12

Hej Alle,

Vi har trukket et netkabel (købt hos brinch elektronik) ca 30 meter. Når vi
sætter windows maskiner på for enden af kablet virker det fint - linux
ligeledes. Men en macintosh vil ikke koble på adsl efter de 30 meter.

Vi har testet Macéns opsætning og prøvet at sætte en på umiddelbart efter
routeren, der virker det fint.

Nogen der har nogen ideer?

Mvh
Michael

Fra : Arne Keller

Dato : 17-03-02 21:00

On Sun, 17 Mar 2002 17:11:55 +0100, "Michael Andreasen"
<maskinen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sætter windows maskiner på for enden af kablet virker det fint - linux
>ligeledes. Men en macintosh vil ikke koble på adsl efter de 30 meter.

Er det samme netkort i de 3 maskiner ?
Der kan være ganske stor forskel på linedrivere og andet elektronik
monteret på netkortene. Så hvis du har et dårligt kabel kan et kort
måske fungere og et andet ikke.

>Vi har testet Macéns opsætning og prøvet at sætte en på umiddelbart efter
>routeren, der virker det fint.

Det er næsten sikkert at du har et defekt kabel.
En ganske stor del af de billige kabler klarer ikke en test efter de
har været pakket ud af posen eller kassen.

Var det et færdigt kabel ?

Er det et kabel du selv har monteret ?
Er det monteret korrekt ?
Er det med faste udtag eller dirkete monterede RJ-45 stik ?

>Nogen der har nogen ideer?

Her var nogle, hvis du kan svare på så meget som muligt kan du få mere
hjælp.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.